Tarifele autostrăzii Comarnic-Braşov, cele mai mici din UE
Ministrul pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, susţine că nivelul tarifelor pentru autostrada Comarnic - Braşov va fi de 7 lei cu TVA pentru un autoturism.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 19 Ianuarie 2014, 13:10
Tarifele de utilizare a autostrăzii Comarnic - Braşov vor fi cele mai mici din Uniunea Europeană, acestea ţinând cont de puterea de cumpărare a cetăţenilor români, potrivit ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova.
Conform datelor prezentate pe site-ul ministrului delegat, nivelul tarifelor va fi de 5,7 lei fără TVA, 7 lei cu TVA pentru un autoturism, pentru toţi cei 60 km, de la intrarea pe podul Breaza şi până la ieşirea în Cristian.
Pentru distanţe mai mici, tarifele sunt reduse, în funcţie de numărul de km parcurşi pe autostradă.
De exemplu, pentru distanţa Comarnic - Sinaia tariful va fi de 2,8 lei fără TVA, respectiv 3,5 lei cu TVA pentru un autoturism.
"Acestea sunt cele mai mici tarife de autostradă din UE, modul de stabilire a acestora ţinând cont de realităţile concrete din România, respectiv de puterea de cumpărare a cetăţenilor români", scrie Dan Şova pe site-ul său.
Ministrul delegat precizează că autostrada Comarnic - Braşov va avea 60 de km lungime, din care 53,215 km autostradă propriu-zis şi încă aproximativ 7 km legăturile (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov.
Preţul pe kilometru, redus în urma negocierilor
Preţul pe kilometru pentru autostrada Comarnic-Braşov a fost redus, în urma negocierilor, cu peste şapte milioane euro faţă de preţul negociat în 2010, de la 35.281.737 euro/km la 28 milioane euro/km, afirmă Dan Şova
"Pentru o comparaţie cu negocierea din 2010, informez că preţul mediu pe km pentru construcţia autostrăzii de munte Comarnic - Braşov este 28 milioane euro/km (fără TVA). Preţul negociat de PD-L în 2010 pentru aceeaşi autostradă a fost de 35.281.737 Euro/km (fără TVA). Se poate observa uşor că am făcut o reducere a preţului pe km faţă de 2010, ca urmare a negocierilor, de peste 7 milioane euro. Tradus în procente, înseamnă mai puţin cu peste 20%", a explicat Dan Şova.
Acesta a subliniat că, în cazul autostrăzii Comarnic - Braşov, nu s-a înţeles Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale cu constructorii, "spre deosebire de negocierile din 2003 şi 2010", ci negocierile s-au făcut cu finanţatorii la masă şi, în plus faţă de finanţatorii privaţi, au participat permanent reprezentanţii Băncii Europene de Investiţii (BEI) şi ai Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), care sunt, de asemenea, interesaţi să finanţeze Comarnic - Braşov.
Joi, reprezentanţii consorţiului Vistrada Nord, compus din companiile Vinci, Strabag şi Aktor, au parafat cu autorităţile române un Memoradum privind finalizarea calendarului şi a restului măsurilor în ceea ce priveşte atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice referitor la proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti - Braşov, tronsonul Comarnic - Braşov.
Premierul Victor Ponta anunţa joi că finalizarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov va avea loc până în anul 2017, cel târziu, iar costurile estimate se vor ridica la valoarea de 1,8 miliarde de euro, echivalentul a 28 de milioane de euro pentru fiecare kilometru.
Potrivit oficialului, în Memorandumul semnat de autorităţile române cu reprezentanţii consorţiului Vistrada Nord, câştigător al licitaţiei pentru lucrările la tronsonul Comarnic-Braşov, se prevede ca semnarea contractului să aibă loc până de Paşte, respectiv 20 aprilie, iar lucrările să demareze până la finele lunii aprilie.