Ministerul Turismului ameninţă că nu va plăti banii pentru brandul de ţară
Elena Udrea afirmă că poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic şi nu pentru cea de creaţie.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 03 August 2010, 10:33
"Ministerul Turismului nu va plăti banii prevăzuţi în contractul încheiat cu consorţiul care a realizat brandul de turism al României, dacă se dovedeşte că acesta a încălcat clauzele privind drepturile de autor", a declarat minstrul de resort, Elena Udrea.
Ea a mai spus că întregul proces pentru realizarea brandului turistic a fost legal şi transparent.
În ceea ce priveşte forma frunzei din logo-ul brandului, Elena Udrea a precizat că nu ministrul este specialistul care trebuie să decidă dacă aceasta a fost copiat sau nu.
Brandul turistic al României a fost lansat joi la Expoziţia Mondială Shanghai 2010, sub sloganul: "România - Descoperă grădina Carpaţilor", dar în presă au apărut comentarii că unele însemne grafice utilizate ar fi identice cu cele ale unei companii britanice de transport.
Traian Băsescu:Logo-ul de promovare a turismului ar trebui să fie îmbunătăţit
Preşedintele Traian Băsescu a transmis, luni, la reuniunea Consiliului de Brand, că logo-ul de promovare a turismului ar trebui să fie îmbunătăţit, mesajul fiind adus de purtătorul de cuvânt al Preşedinţiei, Valeriu Turcan, notează ziarul "Gândul" în ediţia de marţi.
"Preşedintelui Traian Băsescu nu-i place logoul de promovare a turismului şi spune că acesta ar trebui să fie îmbunătăţit. Mesajul preşedintelui a fost transmis de purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, Valeriu Turcan, Consiliului de Brand reunit ieri (luni - n.r.) să discute despre similitudinile dintre frunza care apare pe logoul nostru şi cea care apare pe logoul unei firme de transport din Marea Britanie", se arată într-un material publicat de ziarul "Gândul".
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a declarat, luni, la începutul şedinţei Consiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
Pe de altă parte, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, afirmă ministrul de resort, Elena Udrea, într-un interviu pentru MEDIAFAX.
Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.