Brandul României, original sau copie?
În mediul online autohton a fost remarcată asemănarea dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României si logo-ul unui proiect de transport internaţional. Foto:Agerpres
Articol de Luminiţa Apostolescu, 30 Iulie 2010, 14:04
Ministerul Dezvoltãrii şi Turismului a anunţat cã nu va face nicio platã cãtre consorţiul care s-a ocupat de realizarea brandului de turism al României, pânã când nu vor fi clarificate aspectele legate de similitudinile dintre logoul companiei şi alte simboluri comercializate pe internet.
Ministerul Turismului anunţă că a solicitat vineri asocierii THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres, partenerul contractual în proiectul de realizare a brandului de turism al României, să comunice de urgenţă poziţia oficiala faţă de informatiile apărute în presă, cu privire la faptul ca unul din cele trei elemente ale reprezentării vizuale a brandului, respectiv izotipul, este asemanator în proportie foarte mare, ca formă si compoziţie, cu un alt logo comercializat pe internet.
"Scrisoarea oficială a Ministerului, înregistrată cu nr. CM 51002/30.07.2010, are la bază prevederile contractuale, conform cărora asocierea a garantat originalitatea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei române, comunitare si internaţionale. Precizăm ca Ministerul Dezvoltării şi Turismului nu a efectuat nicio plată către THR-TNS si nici nu va efectua plăţi în cadrul acestui contract, pâna la clarificarea acestor aspecte", au precizat reprezentanţii Ministerului Turismului, potrivit News In.
Logo-ul brandului turistic al României prezentat la Shanghai.
Foto: Sergiu Şteţ
Ministrul turismului, Elena Udrea, a lansat joi, în cadrul Zilei României la Expo 2010 Shanghai, brandul turistic al României.
Noul slogan de promovare turistica a României este "Explore the Carpathian garden" ("Exploraţi grădina carpatină").
În mediul online autohton a fost remarcată asemanarea dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României si logo-ul unui proiect de transport internaţional.
Elena Udrea a declarat, în legatură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului, că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor si că situaţia este legala.
Replica firmei câştigătoare
În replică, preşedintele uneia dintre firmele câştigătoare, THR, susţine că documentul cu explicaţiile cerute de Ministerul român al Turismului este în curs de elaborare şi va fi făcut public în cursul acestei după-amiezi.
Potrivit corespondentului Radio România în Spania, Annamaria Damian, informaţiile privind crearea mărcii România de către doi designeri din Rioja a dispărut de pe toate portalurile, iar pagina web a firmei care se lăuda acum zece zile că a fost solicitată să creeze marca a fost suspendată.
Prima imagine creată de spaniolii de la firma Moruba era simplă şi conţinea doar numele ţării în tonuri de verde şi cu accentul de la  în culoare portocalie, fără frunza buclucaşă.
Varianta finală a creat însă valuri de opinii şi critici, aşa cum ştim, pe care reprezentanţii firmei THR, câştigătoarea licitaţiei organizate pentru noua marcă România, le cunoaşte şi le urmăreşte de la Barcelona.
Preşedintele firmei specializate pe soluţii în turism spune că pregăteşte documentul solicitat de Ministerul Turismului de la Bucureşti şi că în cursul după-amiezii va fi dat publicităţii în România.
Eulojio Bordas i-a spus corespondentului Radio România că vom cunoaşte detaliile şi explicaţiile solicitate în doar câteva ore, însă că pe o scară de la 0 la 10, cei care critică rezultatul firmelor spaniole se situează undeva la 2 şi că la modul general, nu există motive de critică.