Sindicaliştii acuză privatizarea CFR Marfă
Sindicaliştii de la CFR Marfă acuză lipsa de transparenţă a procesului de privatizare şi ameninţă cu proteste.
Articol de Simona Mihăescu, 21 Iunie 2013, 09:04
Ei au protestat în faţa Ministerului Transporturilor, unde preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu, a declarat că nu ştie la ce se referă condiţiile puse de Grup Feroviar Român.
"Nu am cunoştinţă de nici una din condiţiile impuse de către ofertant. Este greu de anticipat. Orice condiţie, vă daţi seama, poate face referire chiar la numărul salariaţilor, dar, deocamdată, atâta timp cât nu sunt făcute publice, nu am cum să comentez. Sunt fel de fel de surse care au dat cifre contradictorii. S-a mers chiar până la a se vehicula 4-5.000 de oameni. Eu consider că nu-i posibil şi nu cred că se pot da /.../ atâţia salariaţi, având în vedere activitatea CFR Marfă la ora actuală, a declarat Iulică Măntescu.
Privatizarea CFR Marfă s-a încheiat, joi, după 7 ore de discuţii, ministrul Transporturilor Relu Fenechiu anunţând, că Grupul Feroviar Român a câştigat licitaţia.
Fenechiu: GFR, câştigător
Grup Feroviar Român a oferit un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei, plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu, a mai anunţat Relu Fenechiu.
"Azi putem declara un câştigător la CFR Marfă, compania care rămăsese singură în această competiţie, GFR, a depus o ofertă care, în urma analizei a fost declarata conformă, după care în urma trecerii la analiza ofertei am constatat că dumnealor au cerut în plus o posibilitate de a se plăti în rate", a susţinut el.
De asemenea, Fenechiu a precizat că prin contractul asumat, "şi-au asumat plata integrală aşa încât apărea o neconcordanţă".
"Le-am solicitat o clarificare prin care să se hotărască dacă renunţă la posibilitatea plăţii în rate sau vor să menţina în continuare această plată şi nu sunt de acord cu plata integrala. Şi-au asumat în scris că renunţă la plata in rate astfel că comisia a decis că GFR e declarată învingătoare", a anunţat ministrul Fenechiu.
Gruia Stoica: Există o supradimensionare de personal la CFR Marfă
Într-un interviu acordat la TVR omul de afaceri Gruia Stoica, patronul GFR a declarat că poată să aducă CFR Marfă la un grad de profitabilitate de cel puţin 5%.
"Numai prin sinergiile cu Grupul Feroviar putem sa aducem compania CFR Marfa la un grad de profitabilitate de cel puţin 5%. Există o supradimensionare de personal la CFR Marfa, dar nu atât de mare cât se vehiculează. O primă măsură a luat-o Ministerul Transporturilor, printr-un program de disponibilizare a 1000 de oameni, şi cred că mai e nevoie de încă 500, după această restructurare", a spus Gruia Stoica.
Referindu-se la un orizont de timp alocat pentru aceste măsuri, Gruia Stoica a precizat că mai întâi trebuie să intre în societate.
Omul de afaceri a precizat, totodată, că toate societăţile pe care le-a cumpărat le-a adus pe profit.
'"N-am tăiat nicio societate în 13 ani de zile. Am luat societăţi în prag de faliment şi le-am adus la un nivel destul de rentabil, în aşa măsură încât să-şi plătească toate datoriile la bugetul de stat. În cinci ani de criză am plătit 200 de milioane de euro la bugetul de stat", a afirmat Gruia Stoica.
Omul de afaceri Gruia Stoica controlează compania Grup Feroviar Român, declarată câştigătoarea competiţiei în privatizarea CFR Marfă.
Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive.
În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro, informează Agerpres.