România, al patrulea centru comercial al Chinei din Europa
România a devenit al patrulea partener comercial al Chinei, din zona europeană, după ce valoarea comerţului dintre cele două ţări a depăşit anul trecut 3,7 miliarde de dolari, a declarat, joi, un reprezentant al guvernului Chinei la Bucureşti.
Articol de Ioana Stătescu, 30 Iunie 2011, 17:12
La întâlnirea de joi au fost prezenţi reprezentanţi ai unor organizaţii care susţin dezvoltarea domeniului IT, precum şi reprezentanţi la nivel înalt ai unora dintre cele mai mari companii chineze din domeniu.
Potrivit acestora, piaţa de IT şi comunicaţii din China a înregistrat în 2010 un număr de aproximativ trei milioane de angajaţi şi a generat venituri de peste un trilion de yuani.
Piaţa furnizorilor de IT din China, în funcţie de veniturile obţinute, este dominată în prezent de companiile chineze, care deţin o cotă de piaţă de peste 70%.
În 2010, industria comunicaţiilor şi IT din China avea o pondere de 1% din Produsul Intern Brut al ţării.
În ceea ce priveşte relaţia cu ţara noastră, în ultimii ani s-a dezvoltat cooperarea în domeniul tehnico-ştiinţific dintre China şi România, precum şi colaborarea în domenii din industria comunicaţiilor şi software.
Două dintre cele mai importante companii chineze din domeniul software - Hawai şi ZTE - şi-au mărit continuu cota de piaţă în România, devenind unii dintre cei mai importanţi furnizori de produse în domeniul IT-ului şi al comunicaţiilor.
Reprezentantul firmei Hawai a declarat că în perioada următoare îşi propune să mărească numărul de angajaţi din România, ajungând la 800.
La ora actuală, peste 70% din veniturile totale ale acestei firme sunt realizate de cele peste 100 de sucursale din afara Chinei.