”Reforma educației este o reformă cu ghilimele şi buimacă”
Uniunea Social Liberală își prezintă, sâmbătă, la Palatul Parlamentului, viziunea Opoziției asupra educației românești.
Articol de Petruţa Obrejan, 04 Iunie 2011, 12:27
Co-președintele USL, Crin Antonescu, a declarat, sâmbătă, că actualul sistem educațional este supus unor agresiuni repetate, când acesta are nevoie de ”stabilitate și consistență”.
”Eu nu aş putea adăuga absolut nimic la o vorbă pe care actualul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, a spus-o, într-o ţară a Uniunii Europene, a secolului XXI. El a întrebat public dacă am văzut profesori care să moară de foame. După acest citat, nu avem de adăugat nimic în legătură cu politica actualilor guvernanţi faţă de educaţie", a spus Crin Antonescu.
În opinia sa, un stat modern, trebuie să-și asume responsabilităţi majore în ceea ce priveşte politicile şi sistemul de educaţie.
”Nu există scuză privitoare la faptul că astăzi, într-o societate în schimbare, în tranziţie, sub tirul neîncetatelor reforme, nu educaţia este primul atu pentru succes. Este într-adevăr asta, din păcate, o convingere care s-a răspândit, dar este o convingere pe care trebuie s-o înlăturăm, pe care trebuie s-o combatem şi, până când nu vom ajunge să convingem oamenii, să convingem tinerii că fără educaţie nu există succes autentic nu vom putea spune că avem o politică reuşită, o politică de succes în acest domeniu”, a susținut liderul liberal.
Zeci de mii de profesori, spunea, Crin Antonescu, trăiesc la limita supravieţurii, în timp ce alții sunt nevoiți să plece din sistem.
”Am văzut şi vedem în fiecare an mii de profesori, cei mai mulţi tineri, care pleacă din sistem, am văzut şi vedem în fiecare an mii de absolvenţi care îşi caută orice alt loc de muncă în afară de acela de profesor, învăţător, educator, în general. Am văzut şcoli care se închid, am văzut mai cu seamă faptul că această lume a şcolii este dispreţuită, este înjosită, este în permanenţă supusă agresiunilor pe care le intitulează actuala putere, cu termenul generic de reformă”.
Sistemul educațional din România, multiple probleme
Președintele constervator, Daniel Constantin, a declarat, sâmbătă, că subfinanțarea și politizarea excesivă a sistemului educațional, reprezintă doar o parte importantă a problemelor din învățământul românesc.
Mai mult, liderul conservator a susținut că schimbările politice antrenează, în mod repetat și modificărea legii educației.
”Învățământul este bulversat de decizii politice, care schimbă o dată la patru ani legea educației”, a afirmat Daniel Constantin.
Prioritățile USL
Președintele PSD, Victor Ponta, crede că principala preocupare a viitorului guvern USL trebuie să se îndrepte cu precădere spre învățământul preuniversitar.
El a adăugat că, viitoare guvernare, trebuie să trei priorități și anume: educație, educație, educație, întrucât un sistem educațional performant permite dezvoltarea celorlalte domenii.
”Vreau și cred că o școală în România poate să confere respect profesorilor(...) cu un salariu stabil și predictibil”, a afirmat co-președintele USL.
Dincolo de valorile principale, a mai spus Victor Ponta, școala nu trebuie să producă șomeri.