Procesul de reorganizare a spitalor din România continuă
Guvernul României a aprobat Hotarârea de Guvern privind desfiinţarea Centrului de Cercetări şi Asistenţă Medicală Şimleu Silvaniei şi reorganizarea Spitalului Orăşenesc Şimleu Silvaniei.
Articol de Simona Mihăescu, 17 Februarie 2011, 12:29
Reorganizarea structurilor celor două unităţi medicale şi organizarea unitară a activităţii face parte din strategia Ministerului Sanătăţii de a creşte calitatea actului medical şi de a optimiza asistenţa medicală acordată pacienţilor.
De menţionat că reorganizarea a fost propusa de catre autoritatea locală.
În prezent, Centrul de Cercetare şi Asistenţă Medicală Şimleu Silvaniei funcţionează în mare parte, în cadrul Spitalului Orăsenesc Şimleu Silvaniei.
Doar compartimentele de medicină internă şi de endoscopie digestivă ale centrului se află în altă locaţie, chiar dacă secţia de gastroenterologie se află în cladirea spitalului.
În acest fel pacienţii sunt nevoiţi să parcurgă o distanţă destul mare între secţie şi compartimentul de investigaţii.
Prin măsura propusă de catre Ministerul Sanătăţii, se reduc cheltuielile de regie în ceea ce priveşte clădirea în care funcţionează cele 20 de paturi.
Vor exista laboratoare de investigaţii şi tratament unice, care vor fi utilizate în comun, completându-se şi schema de personal iar pacienţii vor beneficia de servicii complete la nivelul de competenţă al unităţii.
Prin reorganizarea propusă în prezentul act normativ, se va utiliza eficient personalul celor două unităţi, se va optimiza activitatea medicală în condiţii de eficienţă economică.
Liniile de gardă vor fi organizate unitar asigurând continuitatea asistenţei medicale în oraşul Şimleu Silvaniei, cu implicarea tuturor medicilor de specialitatea respectivă din ambele unităţi sanitare şi vor funcţiona la nivelul spitalului, unde sunt şi celelalte specialităţi.
Personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar, care îsi desfasoară activitatea în cadrul Centrului se preia de către Spitalul Orăşenesc Şimleul Silvaniei şi se consideră transferat.
Personalul tehnic-economic-administrativ şi de întreţinere se va prelua, cu încadrarea în normativul de personal, sau, după caz, se va redistribui la alte unităţi sanitare şi se consideră transferat, se arată în comunicatul Ministerului Sănătăţii.
Şi Spitalului Orăşenesc Tăşnad, Satu Mare se reorganizează
La propunerea Ministerului Sanătăţii, Guvernul României a aprobat Hotarârea de Guvern privind aprobarea transferului managementului asistenţei medicale al Spitalului Orăşenesc Tăşnad de la Consiliul Local al oraşului Tăşnad la Consiliul Judeţean Satu Mare.
Totodată s-a aprobat desfiinţarea acestui spital prin reorganizare, ca structură fără personalitate juridică în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare.
Conform actului normativ, se aprobă transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe privind managementul asistenţei medicale a Spitalului Orăşenesc Tăşnad de la Consiliul Local al Oraşului Tăşnad, la Consiliul Judeţean Satu Mare, în termen de 15 zile de la aprobarea HG.
De asemenea, se aprobă reorganizarea Spitalului Orăşenesc Tăşnad ca structură fără personalitate juridică în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare, cu preluarea personalului şi a patrimoniului.