Finalizarea centurii Capitalei, prioritate a Guvernului
Premierul este nemulţumit să centura Capitalei nu este finaliazată şi a precizat că Guvernul şi-a fixat ca prioritate terminarea acesteia.
Articol de Politica Romaneasca, 01 Decembrie 2010, 14:16
Premierul Emil Boc a inaugurat , miercuri,20 de kilometri din Şoseaua de Centură a Capitalei, tronsonul dintre Chitila şi Mogoşoaia.
Prim-ministrul a precizat că finalizarea acestei centuri este o prioritate a Guvernului.
"Centura Capitalei astăzi porneşte cu acest tronson. Repet, nu sunt mulţumit că ea nu e finalizată, putea fi finalizată poate şi mai repede cu 10 ani, dar noi am dat astăzi 20 de kilometri în folosinţă şi sunt direct interesat ca în 2011 şi în 2012 să finalizăm capetele de Centură care leagă cu A1 şi cu A2, când vii de la Piteşti să ai legătură să intri pe Centura Bucureştiului pentru a merge pe A2 spre Constanţa fără să mai fie nevoie să mai treci prin aglomerările care înc astăzi sunt, din nefericire, în vigoare. Deci, capetele de autostradă - e vorba de aproximativ 20 de km - sunt prioritarea majoră pentru guvern, pentru a da Bucureşţiului conectarea cu autostrada A1 şi A2 şi după aceea inelul de circulaţie al Bucureştiului se va face prin parteneriat public privat", a spus premierul.
Centura ocoalitoare a Sibiului, finalizată
Premierul Emil Boc a inaugurat , miercuri, centura ocolitoare a municipiului Sibiu.
Cei 17,5 kilometri de şosea în regim de autostradă vor face parte din culoarul 4 pan-european, care va străbate România de la Nădlag la Constanţa.
Lucrările la centura de ocolire a Sibiului au început cu mai bine de 7 ani în urmă, iar valoarea totală a investiţiei se ridică la aproximativ o sută de milioane de euro.
În proporţie de 75 la sută finanţarea a fost asigurată din fondurile europene ISPA, iar restul de către Guvernul României.
Potrivit termenului iniţial, lucrările la centura Sibiului ar fi trebuit terminate în toamna anului 2006, dar proiectul a suferit modificări.
De asemenea, compania Naţională de Autosstrăzi şi Drumuri Naţionale, beneficiarul investiţiei, a reziliat contractul cu primul constructor, o firmă italiană, iar lucrările la şoseaua de ocolire au fost întrerupte aproape doi ani, informează corespondentul RRA, Carmen Vulcan.