AUDIO Anca Boagiu: Ministerul Transporturilor trebuie să devină eficient
Companiile din subordinea Ministerului Transporturilor trebuie să folosească banii primiţi la recenta rectificare bugetară pentru a deveni eficiente - avertizează ministrul de resort, Anca Boagiu.
Articol de Alina Dobrinescu, 05 August 2011, 14:29
Ministrul transporturilor a precizat, vineri, într-o conferinţă de presă, că nu vor mai fi acceptate noi pierderi financiare şi că reducerea cheltuielilor acestor companii reprezintă una dintre priorităţile instituţiei pe care o conduce.
Datoriile la energie acumulate de companiile CFR Călători şi Infrastructură se ridică aproape la două miliarde de lei.
Acestea au crescut de peste 2.000 de ori în ultimii 20 de ani - susţine ministrul transporturilor, Anca Boagiu, care spune că mai mult de jumătate din suma datorată reprezintă penalităţi, astfel companiile feroviare devenind captivele unor furnizori de energie, şi de aceea este necesară intervenţia guvernului.
"Guvernul a acceptat propunerile pe care ministerul, în urma discuţiilor cu Comisia Europeană, Fondul Monetar Internaţional, Banca Mondială... să începem procedura de stingere a datoriilor pe care companiile de cale ferată le-au acumulat în aceşti ani. Nu mai putem suporta din bugetul de stat dezmăţul pe banii publici şi, mai mult decât atât, acest dezmăţ e plătit din buzunarele fiecăruia dintre noi", a declarat Anca Boagiu.
Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, atrage atenţia tuturor constructorilor că nu mai există motive să întârzie lucrările la transoanele de drumuri naţionale şi autostrăzi, mai ales în cazul tronsoanelor Bucureşti-Moara Vlăsiei, Moara Vlăsiei-Ploieşti, care ar trebui finalizate la sfârşitul acestui an.
Companiile de stat din Ministerul Transporturilor ar putea avea management privat din ianuarie
De asemenea, Anca Boagiu a mai declarat că până la sfârşitul lunii decembrie, companiile de stat din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii ar putea avea management privat.
Ea a spus că în prezent se aşteaptă definitivarea legislaţiei pe guvernarea corporatistă.
"În acest moment, aşteptăm definitivarea legislaţiei pe guvernarea corporatistă. Presupun că undeva pe la sfârşitul lunii decembrie, chiar în ianuarie 2012, să avem management privat", a precizat Boagiu, adăugând că nu doar companiile de cale ferată vor avea management privat, vor fi şi alte companii.
Ministrul transporturilor a reiterat că este un suporter al managementului privat şi s-a declarat pentru extinderea numărului de companii care să aibă manageri privaţi, în funcţie de evoluţia lucrurilor.
"Sunt un suporter al managementului privat. În funcţie de evoluţie, eu nu am nimic împotrivă să extindem numărul de companii care vor avea manageri privaţi. Tipul de gestionare, dacă vreţi, al unor companii în această perioadă a fost un soi de management privat, care a dat şi rezultate, dar aş prefera să am manageri angajaţi, pe care să îi tragem la răspundere în funcţie de criteriile de performanţă şi, de ce nu, trebuie să ne obişnuim cu ideea şi a remuneraţiei proporţional sau corespunzător cu munca pe care ei o depun", a precizat ministrul transporturilor.