Agenţia de Integritate, pe urmele deputaţilor care şi-au angajat rudele
Şase deputaţi de la PSD, UDMR şi Grupul minorităţilor se află în conflict de interese, potrivit Agenţiei Naţionale de Integritate.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 08 Noiembrie 2011, 10:39
Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu privire la şase deputaţi, despre care Agenţia susţine că se află în conflict de interese, după ce aceştia şi-au angajat rudele, în birourile parlamentare, cu încălcarea prevederilor legale.
Parlamentarii verificaţi de ANI sunt Csilla-Mária PETÖ (UDMR), Árpád PÁL (UDMR), Ghervezen Longher (Minorităţi), Marian Neacşu (PSD), Florin-Costin Pâslaru (PSD) şi Vasile Ghiorghe Gliga (PSD).
ANI a calculat că beneficiile obţinute astfel, de rudele celor şase, sunt de peste 160.000 de lei; aproape 40.000 de euro.
Pe lângă sesizarea Parchetului General, ANI a iniţiat demersuri în vederea anulării contractelor încheiate cu încălcarea prevederilor legale privind conflictul de interese.
Numărul deputaţilor, acuzaţi de ANI că şi-au angajat nelegal rudele în birourile parlamentare, se ridicăla 13, în mai puţin de două luni de zile.
Copii de deputaţi angajaţi la birourile parlamentare ale părinţilor--fb1
Inspectorii de integritate susţin că deputatul UDMR Csilla-Mária Petö a propus angajarea şi a avizat contractul individual de muncă privind angajarea fiicei sale, Dalma Csilla Petö, începând cu data de 01.02.2009 până în prezent, în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripţia electorală nr. 5 Bihor, încălcând, astfel, prevederile Legii nr. 161 din 19 aprilie 2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei.
Beneficiul patrimonial obţinut de către Dalma Csilla Petö a fost de 34.333 lei (8.175 euro).
Árpád Pál (UDMR) şi-a angajat fiica, Katalin Pál, începând cu anul 2008 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripţia electorală nr. 21 Harghita.
Beneficiul patrimonial obţinut de fiica deputatului UDMR a fost de 33.939 lei (8.081 euro).
Ghervazen Longher, reprezentând minoritatea poloneză în Camera Deputaţilor, a propus angajarea şi a avizat încheierea contractelor individuale de muncă privind angajarea fratelui său, Iosif Longher, începând cu anul 2005 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar al acestuia.
Beneficiul patrimonial obţinut de fratele deputatului a fost de 31.402 lei (7.477 euro).
Marian Neacşu (PSD) şi-a angajat fiica, Cristina Monica Neacşu, începând cu data de 01.07.2009 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripţia electorala nr. 23 Ialomiţa.
Beneficiul patrimonial obţinut de fiica deputatului PSD a fost de 16.642 lei (3.962 euro).
Florin-Costin Pâslaru (PSD) şi-a angajat fiului sau, domnul Florin Alexandru Ioan Pâslaru, începând cu anul 2009 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripţia electorală nr. 18 Galaţi.
Beneficiul patrimonial obţinut de fiul deputatului PSD a fost de 21.662 lei (aproximativ 5.158 euro).
Soţii de parlamentari angajate ilegal
Vasile Ghiorghe Gliga (PSD) şi-a angajat soţia, Elena Gliga, în perioada 05.01.2009 - 28.03.2011, în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripţia electorală nr. 28 Mureş.
Beneficiul patrimonial obţinut de soţia deputatului PSD a fost de 27.095 lei (6.451 euro).
Pe lângă sesizarea Parchetului General, ANI a iniţiat demersuri în vederea anulării contractelor încheiate cu încălcarea prevederilor legale privind conflictul de interese.
Conform prevederilor Legii nr. 161 din 19 aprilie 2003, "prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative".
Complementar, fapta persoanei cu privire la care s-a constatat nerespectarea regimului juridic al conflictului de interese constituie temei pentru eliberarea din funcţie, precum şi interdicţia de a mai ocupa o funcţie sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani de la data rămânerii definitive a raportului, ori, după caz, constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementărilor aplicabile demnităţii şi funcţiei respective.