Ungaria modifică proiectul privind încasările din publicitate ale companiilor media
Guvernul ungar a înaintat parlamentului un proiect de modificare a impozitului pe încasările din publicitate ale companiilor media.
Articol de Emil Groza, 25 Mai 2015, 19:00
Executivul condus de Viktor Orban modifică astfel legislaţia în acest domeniu după ce Comisia Europeană a demarat verificări privind respectarea reglementărilor comunitare
În baza proiectului înaintat de guvern parlamentului, impozitul special aplicat companiilor media în funcţie de încasările anuale din publicitate nu va mai fi unul progresiv pe viitor, precizează corespondentul RRA.
Încasările de până la 100 de milioane de forinţi, adică aproximativ 325 de mii de euro nu vor fi impozitate, însă peste această sumă se va percepe un impozit unitar de 5,3%.
Proiectul a fost înaintat parlamentului deoarece Comisia Europeană a demarat recent verificări în cazul impozitului progresiv din Ungaria pentru a se stabili dacă acesta este în concordanţă cu reglementările europene, în condiţiile în care s-a considerat că ar putea asigura, în mod selectiv, avantaje incorecte anumitor companii.
Potrivit unui act normativ aprobat la sfârşitul anului trecut de Parlamentul de la Budapesta, companiile media din Ungaria trebuie să plătească în prezent un impozit de 1% pentru veniturile anuale din publicitate situate între 1,6 şi 16 milioane de euro, fiind prevăzute peste aceste sume mai multe cote de 10, 15, 30 şi chiar 50%.