UE sprijină financiar promovarea produselor agricole
Un program selectat din România primeşte susţinere pentru promovarea vinurilor pe pieţele din Azerbaidjan şi Belarus.
Articol de Mihaela Mihai, 30 Aprilie 2014, 11:42
Uniunea Europeană sprijină financiar promovarea produselor agricole pe piaţa internă şi în ţări din afara spaţiului comunitar.
Au primit sprijin din partea Bruxelles-ului 20 de programe alese dintr-un număr de 33 depuse până la sfârşitul lunii noiembrie a anului trecut, în cadrul sistemului de informare şi promovare.
Din bugetul total de 46 de milioane şi jumătate de euro, contribuţia Uniunii Europene se ridică la peste 23 de milioane de euro.
Programele selectate acoperă diverse categorii de produse, cum ar fi fructe şi legume proaspete, vinuri, lapte şi produse lactate, flori, fructe şi legume prelucrate, orez şi cereale procesate.
Sunt sprijinte totodată produsele ecologice şi cele tardiţionale.
12 dintre programe se adresează pieţei interne a Uniunii Europene, iar opt unor ţări din afara Uniunii.
Sunt vizate zone precum America de Nord, China, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, dar şi Rusia, Azerbaidjan, Belarus sau Turcia.
De exemplu, un program din România primeşte susţinere pentru promovarea vinurilor pe pieţele din Azerbaidjan şi Belarus, un proiect bulgar pentru promovarea fructelor şi legumelor prelucrate în Rusia şi Orientul Mijlociu.
Polonia, în schimb, vrea să îşi facă cunoscute produsele lactate în China şi Rusia, iar Grecia să ajungă cu cereale pe pieţele din America de Nord şi Norvegia.
Tot Grecia vrea să îşi promoveze produsele tradiţionale în Germania şi Belgia.
Pot primi finanţare relaţiile publice, campaniile de promovare sau de publicitate care arată avantajele produselor din Uniunea Europeană, cum ar fi calitatea, siguranţa şi igiena produselor alimentare, beneficiile nutritive sau metodele de producţie care respectă mediul înconjurător.
Banii pot fi folosiţi şi pentru participarea la evenimente şi târguri.
Uniunea Europeană finanţează până la 50% din costul acestor măsuri, chiar până la 60%, în cazul programelor de promovare a consumului de fructe şi legume în rândul copiilor sau în cazul celor referitoare cu privire la consumul responsabil de băuturi alcoolice şi la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool.
Restul costurilor este suportat de către organizaţiile profesionale sau interprofesionale care au propus programele sau, în unele cazuri, de statele membre.