Sistemul eCall pe automobile devine operaţional pe întreg teritoriul UE
Sistemul eCall prin care automobilele implicate în accidente contactează automat serviciul de urgenţă 112 devine, începând de astăzi, operaţional pe întreg teritoriul UE.
Articol de Cătălin Gomboş, 01 Aprilie 2018, 08:15
Automobilele noi înmatriculate, începând de astăzi, pe teritoriul UE, precum şi autoutilitarele uşoare trebuie să fie dotate din fabricaţie cu tehnologie eCall.
Atunci când senzori instalaţi pe autiomobile detectează un impact puternic, sistemul de activează şi contactează cel mai apropiat centru 112, căruia îi transmite o serie de informaţii între care locul şi ora la care s-a produs accidentul, sensul de mers, important mai ales pe autostrăzi, şi chiar şi numărul de persoane aflate la bord.
Sistemul prevăzut pentru situaţia în care şoferul sau pasagerii nu pot contacta singuri 112 poate fi declanşat şi prin apăsarea unui buton de către un martor.
Comisia Europeană să asigurări că eCall nu poate fi folosit pentru monitorizarea deplasării automobilelor prin GPS şi nici nu înregistrează date cu privire la traseele acestora, întrucat GPS-ul se activează doar după impact.
Se apreciază că noul sistem va salva sute de vieţi anual şi va reduce agravarea rănilor, dat fiind că prima oră este esenţială în tratarea victimelor accidentelor.
Sistemul nu este, deocamdată, disponibil pentru automobilele mai vechi, însă UE finanţează o companie care lucrează la un echipament ce poate fi instalat pe ele şi ar urma să fie gata până la sfârşitul lunii septembrie.