Revista satirică "Charlie Hebdo" la o săptămână de la atacul terorist
Interes uriaş în Franţa pentru primul număr al revistei de satiră "Charlie Hebdo", apărut după atacul de exact acum o săptămână.
Articol de Tudor Ţepeneag, 14 Ianuarie 2015, 14:31
Încă de la primele ore ale dimineţii, publicaţia era de negăsit în foarte multe chioşcuri din această ţară, astfel că tirajul a fost suplimentat de la trei la cinci milioane de exemplare.
Numărul a fost realizat de supravieţuitorii atacului soldat cu 12 morţi, iar pe copertă apare o nouă caricatură a profetului Mahomed.
"Charlie est mort!" "Vive Charlie!" - Charlie a murit! Trăiască Charlie! - aceasta ar putea fi deviza zilei în Franţa, unde numărul de azi al revistei satirice s-a vândut deja în 700.000 de exemplare, precizează corespondentul RRA .
Oamenii au făcut coadă de la primele ore ale dimineţii în faţa chioşcurilor de ziare, iar mulţi cititori fideli şi-au rezervat noul număr din Charlie de cu seara.
Autorităţile au explicat faptul că cinci milioane de exemplare, în total, vor fi imprimate în patru imprimerii şi că toată cererea va fi satisfăcută.
Deocamdată, există o adevărată "charliemania".
Exemplare din noul număr au fost propuse spre vânzare pe internet la preţuri care ating, uneori, câteva sute bune de euro, preţul revistei la chioşc fiind de 3 euro.
Noul "Charlie Hebdo" este difuzat în peste 20 de ţări cu versiune în cinci limbi în total.
Sub titlul "Totul a fost iertat", coperta revistei îl reprezintă pe profetul Mahomed cu lacrimi în ochi, spunând: "Je suis Charlie" - cuvântul de ordine al milioanelor de oameni care au manifestat în Franţa şi în întreaga lume contra terorismului şi pentru libertatea de exprimare.
Autorităţile religioase din Egipt au declarat că noul număr din "Charlie Hebdo" insultă sensibilitatea celor 1,5 miliarde de musulmani din lume.