Europenii nemulţumiţi de firmele de transport vor fi compensaţi
Pasagerii vor putea primi compensaţii de până la 50% din preţul biletului de transport, de la firmele care nu îşi respectă angajamentele.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 16 Februarie 2011, 11:18
Din primăvara anului 2013, pasagerii care călătoresc cu autobuzul sau autocarul vor putea primi compensaţii de la firmele de transport care nu îşi respectă angajamentele.
Acest lucru va fi posibil datorită noii legislaţii adoptate de Parlamentul European.
Astfel, se pot primi compensaţii de până la 50% din preţul biletului, în plus faţă de rambursarea integrală a tichetului, dacă un operator anulează o călătorie.
Despăgubirile se vor acorda pasagerilor care călătoresc pe distanţe mai mari de 250 kilometri cu autobuzul.
De asemenea, în cazul unei întârzieri mai mari de 90 de minute, pasagerii au dreptul la mese sau băuturi răcoritoare.
Potrivit aceloraşi reglementări, operatorii vor trebui să prevadă o rambursare de minimum 1.200 euro şi maximum 220.000 euro în caz de deces sau vătămare în urma unui accident, se precizează într-un comunicat al Parlamentului European.