Comisia Europeana: Platformele on-line să identifice conținutul generat de Inteligența Artificială
În cadrul luptei împotriva dezinformării, executivul comunitar doreşte să se recurgă imediat la un marcaj vizibil al conţinutului audio sau video generat sau manipulat.
Articol de Radiojurnal, 06 Iunie 2023, 08:07
Comisia Europeană doreşte ca platformele online să identifice în mod clar conţinutul, adică imagini, sunete, texte, generat de Inteligenţă Artificială, anunţă vicepreşedinta Comisiei pentru valori şi transparenţă, Věra Jourová.
Věra Jourová s-a întâlnit, duminică, la Bruxelles, cu semnatarii Codului de bune practici al Uniunii împotriva dezinformării, reunind circa 40 de organizaţii, printre care fac mari platforme precum Facebook, Google, Youtube şi Tiktok, în timp ce Twitter a părăsit recent grupul, notează redactorul RRA, Octavian Beicu.
Ea a declarat că semnatarii codului care integrează generatoare de Inteligenţă Artificială în serviciile lor, precum Bing Chat pentru Microsoft şi Bard pentru Google, ar trebui să integreze garanţiile necesare pentru ca aceste servicii să nu poată fi utilizate de către cei care practică dezinformarea.
Věra Jourová a adăugat că este nevoie şi de o tehnologie pentru a recunoaşte acest conţinut şi a-l indica în mod clar utilizatorilor.
Conform noii legislaţii privind serviciile digitale, cele mai mari platforme trebuie să recurgă, din 25 august, la un marcaj vizibil pentru a garanta că un conţinut audio sau video generat ori manipulat poate fi recunoscut, dar executivul comunitar vrea punerea în aplicare a acestei etichete imediat.
În prezent se negociază o legislaţie specifică legată de inteligenţă artificială, cu obligaţie de transparenţă pentru generatorii de conţinuturi editoriale de tip ChatGPT, însă aceste discuţii între statele membre ale Uniunii şi eurodeputaţi încă trenează, notează France Presse.