Ziua Mondială a Radioului
Programele radio ajung în cele mai izolate comunităţi şi la persoanele cele mai vulnerabile, încurajează dezbaterile, dar sprijină şi comunicarea eficientă în situaţii de urgenţă şi dezastre.
Articol de Gabriela Tătărău, 13 Februarie 2014, 08:02
Joi este Ziua Mondială a Radioului.
UNESCO a decis, în 2011, să instituie această zi ca semn de preţuire pentru un atât de puternic vector de informaţie şi cultură.
Anul acesta, tema sărbătorii este promovarea egalităţii de şanse.
Radioul este una dintre cele mai mari realizări tehnologice ale umanităţii.
De peste un veac, ne permite să transmitem sunete inteligibile dintr-un capăt în altul al lumii, fiind companionul a miliarde de oameni.
"Copilăria mea a fost marcată de apariţia radioului".
"Ne place radio, pentru că este o sursă de informaţie şi de cultură mai serioasă".
"Radioul pentru mine e o prezenţă aproape permenantă", spun ascultătorii Radio România.
Marconi, "tatăl Radioului"
Deschizătorul drumurilor în folosirea undelor radio a fost, în 1895, italianul Guglielmo Marconi, pe care fiica lui, prinţesa Elettra Marconi, îl identifică, atăzi, cu radioul.
"Radioul este tatăl meu şi a înţeles încă de atunci că era vorba despre începutul acestor comunicări la distanţă, în spaţiu, în eter, numai cu undele electrice", a spus Elettra Marconi.
Este pentru al doilea an când lumea întreagă sărbătoreşte Ziua Mondială a Radioului la 13 februarie.
În mesajul transmis de Ziua Radioului, Irina Bukova, director general UNESCO, face apel la toate radiourile mici sau mari să-şi folosească această putere pentru a promova egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi.
"Astăzi (n.r. joi) celebrăm radioul ca o putere de liberă exprimare şi pluralism şi pentru bărbaţi şi pentru femei. Radioul poate duce orice mesaj oriunde şi oricând. Trebuie să-i valorificăm la maximum această putere, în beneficiul tuturor", a spus rina Burkova.
Radio România, cel mai ascultat radio din România
În România, primele emisiuni de radio au pătruns în eter pe 1 noiembrie 1928, dată la care lua naştere Societatea Română de Radiodifuziune de astăzi, cel mai ascultat şi mai credibil radiodifuzor din ţara noastră.
Informaţia transmisă de Radio România Actualităţi a salvat vieţi.
AUDIO Reportaj Isabela Aivăncesei
Pentru a marca Ziua Mondială a Radioului, Uniunea Radiourilor şi Televiziunilor Internaţionale a creat o platformă web, pe care pot fi lăsate mesaje aparţinând difuzorilor sau ascultătorilor, cu scopul de a promova media radiofonice în mai multe limbi.
Egta (Asociaţia europeană a agenţiilor de publicitate pentru televiziune şi radio) sărbătoreşte puterea radioului
Pentru al doilea an consecutiv, egta (asociaţia europeană a agenţiilor de publicitate pentru televiziune şi radio) consideră Ziua Mondială a Radioului ca prilejul potrivit să-i invite pe cei care lucrează în acest domeniu să sărbătorească radioul, mijloc de comunicare care constituie o parte cheie a vieţii milioanelor de oameni din întreaga lume.
Trei spoturi audio comandate de egta demonstrează capacitatea unică a radioului de a umple tabloul imaginaţiei noastre, informează românia-actualitatăţi.ro
Având un site dedicat sărbătoririi, egtaradioday.com , egta evidenţiază punctele forte ale radioului ca mijloc mass-media: abilitatea de a atinge o imensă audienţă, oferta excepţională pentru furnizorii de publicitate precum şi creativitatea şi inventivitatea puse în slujba ascultătorilor de azi şi din viitor.
FOTO: Afiş egta
Site-ul încurajează vizitatorii să descopere o selecţie dintre cele mai bune exemple practice de promovare a radioului ca mijloc media, dar şi să sprijine brandurile radio.
Totuşi, conţinutul de calitate vine cu un preţ, iar rolul egta este acela de a oferi sprijin membrilor săi: regii şi agenţii de vânzări de publicitate din industria radiofonică din Europa şi de dincolo de acest continent, menite să creeze o bază financiară solidă radiodifuzorilor.
Multe servicii publice de radio şi radiourile private se bazează într-o măsură mai mare sau mai mică pe veniturile din publicitate şi de aceea este crucial ca furnizorii de publicitate şi agenţiile să recunoască valoarea reală a acestui mijloc media în construirea brandurilor şi în direcţionarea vânzărilor.
Mai multe informaţii puteţi găsi pe egta.com şi pe egtaradioday.com .
La Mulţi Ani de Ziua Mondială a Radioului 2014!