Uniunea Patronatului: Modificările fiscale vor afecta și firmele și angajații
Uniunea Naţională a Patronatului din România, care reuneşte 12.000 de firme cu 140.000 de salariaţi, apreciază că noul Cod fiscal va avea consecinţe negative atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori.
Articol de Angela Bârsan, 12 Noiembrie 2017, 08:09
Uniunea Naţională a Patronatului Român consideră că modificările fiscale vor afecta firmele în mod negativ, iar Guvernul trebuie să revină asupra deciziei de modificare a Codului fiscal.
O reuniune a acestei organizaţii a avut loc ieri, în judeţul Harghita.
Uniunea Naţională a Patronatului din România, care reuneşte 12.000 de firme cu 140.000 de salariaţi, apreciază că noul Cod fiscal va avea consecinţe negative atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, iar Guvernul ar trebui să revină asupra deciziilor privind ordonanţa de urgenţă referitoare la Codul fiscal, deoarece mediul de afaceri din România este oprimat, nu are predictibilitate şi nici stabilitate legislativă.
La întâlnirea reprezentanţilor Uniunii Naţionale a Patronatului din România, care s-a desfăşurat la Odorheiu Secuiesc, s-a propus continuarea negocierilor cu Guvernul pe calea dialogului, dar şi lărgirea cadrului consultativ.
"Mişcarea patronală trebuie să aibă poziţii mai ales faţă de astfel de hotărâri care ne afectează în mod profund, să avem o poziţie în bloc, o poziţie unitară. Sper că aţi auzit de acea grevă fiscală, poate să fie una dintre variante, pot exista şi alte forme pe care să le gândim, dar dacă mediul de afaceri nu poate avea argumente şi nu poate avea forţă să se opună unor astfel de decizii, înseamnă că este un mediu de afaceri slab", a susținut Ioan Lucian, preşedintele Uniunii Naţionale a Patronatului din România
Lucian a subliniat că eşecul dialogului dintre confederaţiile patronale şi Guvern în privinţa noului Cod fiscal s-ar putea materializa chiar şi în acţiuni de grevă fiscală, după modelul sindicatelor, deoarece Guvernul nu se poate juca nici cu viaţa sutelor de mii de angajaţi şi nici cu mediul de afaceri.