UNICEF doreşte colaborarea cu guvernul României pentru îmbunătăţirea sistemului de învăţământ
Toţi copiii, mai ales cei din comunităţile rurale şi marginalizate, şi cei cu dizabilităţi, trebuie să aibă acces la un sistem de educaţional de calitate, spune ministrul Educaţiei, Pavel Năstase.
Articol de Petruţa Obrejan, 03 Mai 2017, 12:53
Pentru îmbunătăţirea performanţei elevilor, el crede că este nevoie şi de o nouă abordare în ceea ce priveşte sistemul de evaluare.
"Este foarte important să oferim tuturor copiilor, în special celor din comunităţile rurale şi marginalizate, din familii de romi şi copiilor cu dizabilităţi şansa de a absolvi cel puţin învăţământul obligatoriu, de a-şi dezvolta competenţele de bază pentru a deveni adulţi independenţi, iar pentru a atinge acest obiectiv avem nevoie de cadre didactice motivate, bine pregătite, care să cunoască şi să pună în practică noile metode de predare, învăţare şi evaluare", a declarat ministrul.
Precizarea ministrului Educaţiei a fost făcută la lansarea unui studiu realizat de Guvern în colaborare cu UNICEF.
Prezentă la eveniment, reprezentanta organizaţiei pentru Europa şi Asia Centrală, Afshan Khan, crede că politicile educaţionale pot da rezultate concrete dacă sunt monitorizate şi sunt rezultatul unui consens social şi politic.
Ea a precizat că UNICEF vrea să colaboreze cu executivul român pentru îmbunătăţirea sistemului de învăţământ pentru toţi copiii.