UDMR susţine angajarea răspunderii pe Legea educaţiei
UDMR nu recunoaşte raportul întocmit de Comisia de învăţământ şi susţine în continuare procedura angajării răspunderii pe Legea educaţiei .
Articol de Alexandra Cristea, 23 Noiembrie 2010, 13:22
Marţi, într-o conferinţă de presă preşedintele UDMR, Marko Bela a declarat că şedinţele Comisiei de la sfârşitul săptămânii trecute nu au avut aprobarea Biroului Permanent al Senatului şi deci au fost neregulamentare.
Liderul UDMR îi reproşează preşedintelui Senatului, Mircea Geoană că a girat această ilegalitate, motiv pentru care acesta ar trebui sancţionat.
"Comisia putea să se întâlnească numai cu aprobarea Biroului Permanent. N-a existat o asemnea aprobare, totuşi comisia s-a întrunit. Eu n-am nici un litigiu cu domnul Geoană şi nici în continuare nu vreau să am un litigiu personal, dar am opinia că a încalcat regulile de echidistanţă, de neutraliatate în funcţia de preşedinte. Nu ca om, ca politician în funcţia de preşedinte", a spus Marko Bela
De cealaltă parte preşedintele Senatului Mircea Geoană afirma luni seară, la postul public de televiziune că membrii Biroului Comisiei pot decide să se întrunească în afara programului de lucru, iar atitudinea UDMR este generată de o anumită tensiune în rândul propriului electorat.
"Ceea ce-l framântă pe domnul Marko şi pe mulţi din actuala conducere a UDMR este presiunea infernală la care sunt supuşi din partea propiului electorat. UDMR este sub o mare presiune şi-n acest moment s-a declanşat un proiect, care are susţinere şi de la Budapesta şi din România, ca UDMR-ul să nu mai fie singurul reprezentant al comunităţii maghiare", a explicat preşedintele Senatului.
Preşedintele UDMR, Marko Bela, susţine că procedura prin care Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament pentru Legea educaţiei naţionale trebuie continuată. El a pledat ca acest acest act normativ poate şi trebuie să fie adoptat prin angajarea răspunderii Executivului.
Curtea Constituţională se va pronunţa, miercuri, asupra sesizării Guvernului cu privire la conflictul juridic de natură constituţională pe care l-ar avea cu Parlamentul pe marginea asumării răspunderii pe Legea educaţiei.