Timp şi bani pierduţi pe "telenovela" CFR Marfă
Decizia prin care s-a oprit privatizarea CFR Marfă este interpretată în fel şi chip de actorii politici, fiecare parte găsind vinovaţii în taberele adverse.
Articol de Sergiu Şteţ, 15 Octombrie 2013, 18:25
Principala formaţiune din opoziţia parlamentară, Partidul Democrat-Liberal, a anunţat că va depune o moţiune simplă pe tema eşecului privatizării companiei CFR Marfă.
Moţiunea simplă nu are efecte juridice, însă este un prilej de dezbatere în parlament a unor chestiuni controversate.
Decizia de aseară prin care s-a oprit privatizarea CFR Marfă este interpretată în fel şi chip, fiecare parte găsind vinovaţii în taberele adverse.
Anunţul privind depunerea unei moţiuni simple în parlament a fost făcut de prim-vicepreşedintele PDL, Cătălin Predoiu.
Eventuala depunere a moţiunii simple fusese anunţată anterior de liderul PDL, Vasile Blaga, care a catalogat situaţia de la CFR Marfă drept un eşec al actualei guvernări Ponta.
"Un nou eşec marca Victor Ponta - şi lucrul ăsta era previzibil, pentru că a fost o mânăreală de la cap la coadă: cum s-au schimbat regulile jocului în timpul jocului, cum pe parcurs au fost şterse datorii de peste 147 de milioane de euro ş.a.m.d", a spus Vasile Blaga.
Cine este răspunzător pentru "telenovela CFR Marfă"?
Din partea PSD şi-a exprimat poziţia şeful Departamentului Transporturi şi Infrastructură, Sorin Bota.
Acesta consideră că s-au pierdut timp şi bani pe "telenovela CFR Marfă".
Sorin Bota cataloghează şi el situaţia de la CFR Marfă drept un eşec de care îl consideră vinovat pe preşedintele comisiei de privatizare, Cristian Ghibu.
Ministrul Transporturilor, felicitat la scenă deschisă
Fostul ministru al transporturilor, Relu Fenechiu, este însă de părere că nu trebuie căutaţi vinovaţi.
Preşedintele PNL, copreşedinte al USL, Crin Antonescu, susţine această poziţie a liberalilor care conduc, prin Ramona Mănescu, şi au condus prin Relu Fenechiu Ministerul Transporturilor.
"A aplicat foarte strict condiţiile contractuale şi legea. A trecut termenul respectiv. Chiar dacă, sigur, va exista o întreagă dezbatere, se va vorbi despre eşecul acestei privatizări, este un eşec de etapă. Din punctul de vedere al ministrului, trebuia să primeze respectarea exactă a legii, ceea ce Ramona Mănescu a făcut şi este un lucru pentru care o felicit", a spus Antonescu.
GFR: Statul este vinovat
Nici pâna la această oră nu e clar din cauza cui a fost oprită în ultimul moment privatizarea CFR Marfă.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, luni seara, că cumpăratorul, Grup Feroviar Român, ar fi putut plăti suma de 170 de milioane de euro, renunţând la condiţiile de suspendare a contractului de privatizare.
Reprezentantul Grup Feroviar, Gruia Stoica, spune că statul nu şi-a respectat obligaţiile, dar a anunţat că va participa la o eventuală reluare a privatizării CFR Marfă.
Deocamdată, cel puţin, conducerea Grup Feroviar nu a solicitat statului, pe care îl consideră vinovat de eşecul privatizării, returnarea garanţiei de participare în valoare de 10 milioane de euro.