TAROM şi CFR Marfă, scoase la privatizare
În perioada următoare, privatizarea va începe cu TAROM, "cap de listă şi prioritate 0", şi se va încheia cu CFR Marfă, a spus ministrul Ovidiu Silaghi.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 08 Septembrie 2012, 11:59
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii se află în discuţii avansate cu investitorii pentru preluarea companiilor Tarom şi CFR Marfă, susţine ministrul Ovidiu Silaghi.
El a precizat, pentru Mediafax, că este vorba despre investitori cu o largă experienţă în domeniu, dar şi cu susţinere financiară adecvată.
"MTI se află în discuţii concrete şi avansate cu investitori cu o largă experienţă în domeniu, dar şi cu susţinere financiară adecvată pentru preluarea TAROM şi CFR Marfă", a spus Silaghi.
El a adăugat că, în perioada următoare, privatizarea va începe cu TAROM, "cap de listă şi prioritate 0", şi se va încheia cu CFR Marfă.
Privatizarea celor două companii este un angajament al Executivului pentru acest an, asumat în relaţia cu FMI.
Ministrul Silaghi a mai anunţat că procedura de selecţie a viitorilor membri ai Consiliilor de Administraţie şi a candidaţilor la funcţiile de manageri este deja încheiată pentru Tarom, CFR Infrastructură, CFR Călători, compania de autostrăzi şi cea de aeroporturi Bucureşti.
"Găurile" menţionate de Anca Boagiu datează din perioada 2009-2011
Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a afirmat că "găurile" menţionate de Anca Boagiu, fost ministru de resort, datează din perioada 2009-2011 şi au fost "scoase la lumină" de mai multe controale, care au relevat, printre altele, nereguli la CNADNR şi CFR Infrastructură.
"Referitor la găurile menţionate de Anca Boagiu, facem precizarea că acestea datează din perioada 2009 - 2011 şi au fost scoase la lumină în urma controalelor efectuate atât intern (Corpul de Control al MTI), dar şi de entităţi din afara MTI (Corpul de Control al premierului, Curtea de Conturi a României)", a spus Silaghi.
El a continuat cu exemple concrete.
"Câteva exemple de nereguli: la CNADNR - acceptare la plată a unor cantităţi suplimentare de lucrări în valoare de 109,24 milioane lei, fără documente justificative, la CFR Infrastructură - prejudiciul patrimoniul public al statului cu suma de 42,5 milioane lei prin executare silită a 101,5 km cale ferată şi exemplele pot continua", susţine Silaghi, într-o declaraţie de presă.
Boagiu a declarat, joi seara, la DIGI 24, că premierul Victor Ponta a spus "o minciună sfruntată", întrucât "gaura" despre care a vorbit acesta şi pe care ar fi lăsat-o fostul Executiv este chiar cea dată de actualul Guvern prin sistarea lucrărilor şi plăţilor.