Statul român va deveni acţionar majoritar la Şantierul Naval Mangalia
Este pentru prima dată după Revoluţie, când statul va relua controlul asupra unui obiectiv industrial strategic privatizat, potrivit ministrului economiei.
Articol de Costin Grigore, 23 Martie 2018, 08:40
Statul român va deveni acţionar majoritar la Şantierul Naval Mangalia, unul dintre cele mai mari din regiune.
Anunţul a fost făcut ieri, la Ministerul Economiei, după ce sute de angajaţi ai şantierului protestau în faţa instituţiei, nemulţumiţi că nu mai au comenzi, iar salariile le-au scăzut.
Este pentru prima dată după Revoluţie, când statul va relua controlul asupra unui obiectiv industrial strategic privatizat, potrivit ministrului economiei.
S-a ajuns la o înţelegere cu societatea olandeză Damen, pentru preluarea în comun a acţiunilor de la actualul proprietar, grupul sud corean Daewoo.
Compania olandeză, care mai deţine şi Şantierul Naval din Galaţi, a fost de acord ca statul român să deţină 51% din acţiuni, devenind astfel acţionar majoritar.
Damen este cel mai mare constructor de nave din Olanda şi ar avea capacitatea să aducă comenzi noi pentru şantierul din Mangalia.
Angajaţii nu mai au însă încredere, după ce statul ar fi blocat un contract similar acum câteva luni.
Au venit cu autocarele câteva sute să protesteze la Bucureşti.
Aproape de la începutul anului salariaţii au fost în şomaj tehnic sau fără plată, iar mulţi şi-au căutat un alt loc de muncă, a declarat pentru RRA, liderul de sindicat Laurenţiu Gobeajă.
"A plecat şi ultima navă construită la Mangalia pe 7 februarie. De atunci, 700 de salariaţi nu mai au ce să facă, docuri goale, cheiuri goale, e pustiu şantierul pe jumătate. Subcontractări noi nu avem complete, în viitorul apropiat nu cred că vom mai construi; probabil, dacă situaţia se va redresa, peste un an sau chiar mai mult. eporter: Acum autorităţile dau asigurări că nimeni nu-şi va pierde locul de muncă, dar angajaţii nu pot sta liniştiţi. Le-au scăzut salariile pentru că nu mai fac ore suplimentare, iar situaţia financiară a companiei a dus la plecarea a peste 700 de salariaţi. Problemele pe Şantierul Naval Mangalia au apărut în 2016, când grupul Daewoo a decis să-şi vândă acţiunile, în cadrul unui efort de restructurare a operaţiunilor internaţionale", a spus Laurentiu Gobeajă.