Sorin Cîmpeanu anunţă un posibil parteneriat pentru reabilitarea şcolilor
Reabilitarea unităţilor de învăţământ care acum nu au autorizaţie de funcţionare ar putea începe anul şcolar următor, anunţă ministrul de resort, Sorin Cîmpeanu.
Articol de Radio România, 25 Ianuarie 2015, 20:06
Întregul proces va fi posibil printr-un parteneriat încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
"Din totalul de 2.520 de şcoli fără autorizaţie sanitară, 287 se găsesc în judeţul Vrancea. Am declarat disponibilitatea Ministerului Educaţiei, care, prin parteneriatul cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a decis ca în perioada imediat următoare să avem o inventariere a acestor şcoli, a motivelor pentru care nu au primit autorizaţia sanitară de funcţionare şi a costurilor estimate, existând în cadrul acestui parteneriat disponibilitatea de acordare a resurselor financiare pentru reabilitarea şcolilor viabile în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare", a spus acesta.
Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a mai anunţat că în perioada următoare vor fi distribuite în judeţe 465 de microbuze şcolare şi va fi deschisă licitaţia pentru alte peste 1.000 de microbuze, a transmis corespondentul Radio Iaşi, Mihaela Vlădescu.preuniversitare
Un nou regulament pentru învăţământul preuniversitar
În altă ordine de idei , ministrul Educaţiei atrage atenţia că aplicarea noului regulament de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar ar putea crea unele situaţii de blocaj în procesul de învăţământ.
Ministrul Educaţie apreciază, însă, că unele lipsuri ale documentului promovat de predecesorul său, Remus Pricopie, ar putea fi contracarate printr-un nou statut al cadrului didactic.
"Dacă va exista un apetit, pe care nu ni-l dorim, de a contesta orice notă în orice condiţii s-ar putea ca profesorii să-şi consume cea mai mare parte a timpului şi a energiei pentru a soluţiona aceste contestaţii, ceea ce nu cred că este cea mai constructivă soluţie. Pe de altă parte, la nivelul întregului sistem se resimte nevoia completării cu unele prevederi care să genereze un statut clar al cadrului didactic, atât din preuniversitar cât şi din universita", a spus Cîmpeanu.