Se finalizează privatizarea CFR Marfă sau nu?
Întrebarea va primi un răspuns luni seară când expiră termenul limită.
Articol de Sergiu Şteţ, 14 Octombrie 2013, 13:17
Termen-limită în cazul privatizării CFR Marfă a fost 14 octombrie.
Grup Feroviar Român, caştigătorul licitaţiei, a anunţat că privatizarea va eşua din cauză că vânzătorul, adică Ministerul Transporturilor, nu şi-a respectat obligaţiile contractuale.
Ministrul Mănescu aşteaptă explicaţii de la cei implicaţi în procesul de privatizare, însă care sunt obligaţiile nerespectate de stat rămâne o necunoscută.
Conducerea Grup Feroviar a propus desecretizarea contractului de privatizare a CFR Marfă şi a anunţat că nu a cerut niciodată prelungirea termenului de plată a sumei de 202 milioane de euro.
Autorităţile consideraă, pe baza unei Hotărâri de Guvern publicate în Monitorul Oficial acum două luni, că termenul de plata expiră luni.
Hotărârea de Guvern condiţionează transferul de proprietate a 51% din acţiunile CFR Marfă de plata întregii sume până astăzi, inclusiv, şi de îndeplinirea cumulativă a cel putin trei condiţii din partea statului: finalizarea conversiei datoriilor companiei CFR Marfă către stat în acţiuni şi includerea acestora în pachetul de 51%, obţinerea acordului de la instituţiile şi firmele interne şi externe care au de recuperat bani de la CFR Marfă în legătură cu schimbarea structurii acţionariatului şi emiterea unei decizii sau a unei adrese de către Consiliul Concurenţei privind tranzacţia dintre GFR şi CFR Marfa.â
Eventualul eşec, pus pe seama Comisiei de privatizare
Consiliul Concurenţei a anunţat deja că va dura câteva luni de zile până va putea da o decizie în privinţa privatizării.
Ministrul Transporturilor a cerut comisiei şi consultanţilor angajaţi pentru privatizarea CFR Marfă să aibă o poziţie privind situaţia şi paşii următori în procesul de privatizare.
Poziţia nu trebuie neapărat să fie publică, însă urmările ei vor fi cunoscute luni, după discuţii între Comisia de privatizare şi reprezentanţii GFR.