S-a redeschis Transfăgărăşanul
UPDATE De astăzi, DN7C Transfăgărăşan este oficial deschis circulaţiei pe toată lungimea sa, inclusiv porţiunea de mare altitudine, între Piscul Negru, judeţul Argeş, şi Bâlea Cascadă, în judeţul Sibiu.
Articol de Radiojurnal, 16 Iunie 2017, 13:12
UPDATE Compania de Drumuri a decis să deschidă acest drum cu două săptămâni mai devreme decât era prevăzut. Foarte mulţi turişti au profitat de acest lucru şi au urcat astăzi cu maşinile până la Bâlea Lac încă din prima zi de la redeschidere.
La ora actuală accesul rutier pe Transfăgărăşan este singura cale de a se ajunge la Bâlea Lac, după ce transportul pe cablu a fost oprit în urma defecţiunii la telecabină. Turiştii care urcă în această perioadă pe Transfăgărăşan mai pot vedea încă porţiuni acoperite cu zăpadă pe versanţi şi chiar la marginea drumului.
Transfăgărăşanul este al doilea cel mai înalt drum din România, după Transalpina, punct maxim de altitudine fiind la intrarea în tunel, la Bâlea Lac, la 2042 de metri, a transmis corespondenta RRA Carmen Vulcan.
Porțiunea de drum din Transfăgărășan (DN7C), între Piscul Negru și Cabana Bâlea Cascadă, închisă circulației pe timp de iarnă, a fost redeschisă oficial traficului rutier în această dimineață, la ora 7.00.
Anunţul a fost făcut, azi, printr-un comunicat de presă, de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.
Decizia companiei de a relua traficul rutier cu două săptămâni mai devreme de termenul normal (30 iunie), a venit în urma unei revizii speciale desfășurate joi, 15 iunie.
Conducerea companiei îi avertizează pe conducătorii auto că, pe tronsonul de drum menționat, „este interzisă circulația pe timpul nopții, între orele 21:00 și 07:00, din cauza vizibilității reduse (ceață) și a fenomenelor meteorologice neprevăzute ce pot pune în pericol siguranța participanților la trafic”, Lacul Bâlea situându-se la o altitudine de 2042 m.
De asemenea, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere îi informează pe participanții la trafic că există, totuși, unele sectoare de drum, zece la număr, în care este posibilă căderea de stânci, pietre, precum și producerea de viituri.
Aceste sectoare se găsesc „între km 56+700 - km 116+000 și km 117+100 - km 132+800”.
Toate aceste sectoare sunt semnalizate corespunzător, iar șoferii sunt stătuiți să nu staționeze în zonele respective.