Românii evită să se plângă "Avocatului poporului din Europa"
Cetăţenii români au transmis mult mai puţine plângeri către Ombudsman-ul European, în comparaţie cu numărul plângerilor făcute de spanioli sau nemţi.
Articol de Carmen Valică, 29 Mai 2012, 12:43
Românii au transmis anul trecut 42 de plângeri Ombudsman-ului European, un numar relativ mic in comparaţie cu cel transmis din Spania, peste 360 sau Germania, peste 300.
Numărul total de plângeri care au ajuns la instituţia europeana a avocatului poporului a fost de peste 2.500, cele mai multe au vizat nemulțumiri la adresa Comisiei Europene, urmată de Oficiul European de Selectie a Personalului.
Potrivit raportului pe 2011 prezentat marţi, plângerile au vizat presupusa administrare defectuasă în ce privește legalitatea unor acțiuni, solicitările de informații, corectitudinea sau obligația de prezentare a temeiului unor decizii, conflictele de intertese.
Un exemplu al activității Ombudsman-ului este oferirea de informații, de către Comisia Europeană cu privire la nivelul de radiații din alimentele importante din Japonia după accidentul de la Fukushima.
Un alt caz a vizat un conflict dintre o organizatie neguvernamentală și Comisia Europeană cu privire la modul de cheltuire a banilor dintr-un proiect, informează corespondentul Radio România Actualităţi, Carmen Valică.
Comisia solicitase returnarea sumei de 130.000 de euro, medierea Ombudsman-ului European a coborât suma la valoarea finală de 60.000 de euro.
Autoritatea Europeană pentru siguranță alimentară a adoptat noi reguli pentru a preveni conflictele de interese, în urma unei plângeri înaintate Ombudsman-ului European, iar mai multe agenții și instituții au luat decizii în favoarea unei mai mari transparențe.
Activitatea Ombudsman-ului vizează mai mult decât anchetarea plângerilor înregistrate.
În 2011, acesta a ajutat peste 22 de milioane de europeni, companii sau ONG-uri fie prin anchetarea plângerilor, fie prin transmiterea de informații, oferirea de sfaturi prin ghidul interactiv de pe pagina de internet sau redirecționarea plângerilor către instituțiile competente.
Mai multe amănunte pe site-ul Ombudsman-ului European.