Registrul electronic de evidenţă a zilierilor devine obligatoriu
Aplicaţia "Inspecţia Muncii" destinată evidenţei zilierilor este pusă la dispoziţie gratuit şi poate fi accesată de pe telefonul mobil sau tabletă.
Articol de Cătălina Creţu, 26 Iulie 2020, 13:18
Persoanele care utilizează zilieri pentru diferitele activităţi cu caracter temporar vor fi obligate, începând de astăzi, să renuţe la registrele clasice şi să înregistreze munca prestată de aceştia în Registrul electronic.
Ordinul care reglementează modul de funcţionare a sistemului a fost publicat în Monitorul Oficial şi stabileşte ca instrument de lucru pentru angajator aplicaţia mobilă denumită "Inspecţia Muncii".
Aplicaţia "Inspecţia Muncii" este pusă la dispoziţie gratuit şi poate fi accesată de pe telefonul mobil sau tabletă.
Toate informaţiile necesare unui utilizator pot fi obţinute de pe site-ul Inspecţiei Muncii, unde sunt disponibile manualul de utilizare, precum şi termenii şi condiţiile de utilizare a aplicaţiei.
Astfel, pentru înfiinţarea Registrului electronic, beneficiarii de lucrări care apelează la zilieri trebuie să obţină numele de utilizator şi parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă în a cărui rază îşi au sediul, documentele necesare în acest scop putând fi transmise tot electronic.
Utilizatorul care obţine parola de acces poate să autorizeze mai multe numere de telefon din care să se poate lucra în aplicaţie.
Ministerul de resort precizează că "Inspecţia Muncii" este o aplicaţie modernă şi uşor de utilizat.
Aceasta reprezintă singura modalitate legală de înregistrare a muncii zilierilor, fiind atât în avantajul angajatorilor, cât şi a lucrătorului, care ambii beneficiază în acest fel de protecţia legii.