Radio România domină, în mod categoric, piaţa audio
Potrivit sondajelor de audienţă, Radio România se află în topul preferinţelor ascultătorilor de radio.
Articol de Radio România, 20 Mai 2013, 10:55
Radio România domină piaţa audio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti prin principalul său post România Actualităţi, arată studiul de audienţă Radio, publicat luni.
Cotele de piaţă înregistrate sunt:
►14,2 % la nivel naţional
►14,7 % la nivel urban
►16 % în Bucureşti
Studiul realizat de Asociaţia pentru Radio-Audienţă, mai arată că 4,5 milioane de ascultători, care reprezintă aproximativ 40% din piaţă, aleg zilnic unul dintre programele Radio România: Actualităţi, Cultural, Muzical, Antena Satelor sau unul dintre posturile sale regionale.
Radio România Actualităţi, lider de audienţă
Potrivit rezultatelor Studiului de Audienţă Radio la nivel naţional 2013, valul de primăvară, la capitolul audienţă medie zilnică, din totalul de 11+ populaţie, Radio România Actualităţi conduce detaşat cu 14,2 % market share, faţă de 11,5%, cât are următorul post de radio.
La nivel urban, Radio România Actualităţi conduce în topul radiourilor cu 14,7% market share, iar în Bucureşti, Radio România Actualităţi se află tot pe primul loc cu 16% market share.
Următorul clasat post de radio are un market share de de 11,3%.
Amănunte despre evoluţia audienţei postului Radio România Actualităţi, pe site-ul postului www.romania-actualitati.ro.
În perioada 14 ianuarie – 28 aprilie 2013 a fost realizat valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi GfK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL.
În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.
Eşantionul are un volum de 9.443 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±1,0%.
În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare ±1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.043 de interviuri (eroare maximă de eşantionare ±2,2%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este ±2,3%).