PSD se pregăteşte de campania electorală
Secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, crede că electoratul din Transilvania ar putea fi hotărâtor şi de aceea a început o campanie de evaluare a organizaţiilor transilvănene.
Articol de Beatrice Buchir , 04 Aprilie 2011, 14:01
În perspectiva viitoarelor alegeri locale şi parlamentare de anul viitor, PSD, împreună cu PNL şi PC, mizează în mare măsură pe electoratul transilvănean, care reprezintă aproape o treime din masa de vot a României.
Secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, declara vineri, că dezamăgirea locuitorilor din această zonă faţă de actuala guvernare Boc-Băsescu, căreia i-au acordat o încredere sporită la alegerile parlamentare din 2008, dar şi 56% din voturi la acele prezidenţiale din 2009, este cu atât mai mare cu cât au investit mai mult încredere în actuala putere în detrimentul celorlalte formaţiuni politice.
În acest sens, opoziţia îşi creează o nouă strategie: aceea de a convinge populaţia să iasă la vot în număr cât mai mare în această bătălie, un rol foarte important avându-l organizaţiile locale.
Sociologul Mircea Kivu consideră că, într-adevăr, prin oscilaţiile pe care le înregistrează electoratul din Transilvania, partidele opoziţiei pot miza pe un sprijin considerabil la viitoarele alegeri.
"Este aproape un truism faptul că rezultatul va depinde de votul din Transilvania pentru că - sigur că da - 30% din electorat locuieşte în Transilvania. Şi atunci dacă 30% din electorat mută într-o parte sau în alta, evident, va hotărî rezultatul final. Pe de altă parte, este adevărat că, în Muntenia şi în Moldova, electoratul este ceva mai stabil, adică îşi schimbă mai greu decizia. În general, a cam votat cu stânga. Mai rămâne, sigur, şi Bucureştiul, care nu este evident deloc dacă va vota cu actualul partid de guvernământ sau cu actuala opoziţie. Deci, în Transilvania, au existat oscilaţii", a afirmat Kivu.
Mircea Kivu a subliniat că în general populaţia din Transilvania au votat cu PDL
"Au fost perioade când transilvănenii au votat mai mult cu actualul partid de guvernământ - s-a întâmplat la ultimele alegeri - şi evident că, în măsura în care se va păstra această tendinţă, atunci opoziţia actuală va avea câştig de cauză. Strategia de comunicare de la om la om e o strategie care funcţionează bine în toate campaniile electorale. Evident însă, PSD-ul, în mod tradiţional, are organizaţii puternice în teritoriu şi atunci probabil că este mai la îndemână acest act de campanie decât altor partide", a opinat sociologul Mircea Kivu.