Procedura de infringement privind vehiculele scoase din uz, soluționată
Ministerul Mediului şi Pădurilor anunţă că procedura de infringement declanşată de Comisia Europeană privind transpunerea Directivei pentru vehiculele scoase din uz a fost deja soluţionată prin adoptarea unei Hotărâri de Guvern.
Articol de Simona Mihăescu, 02 Iunie 2012, 15:35
Potrivit comunicatului de presă remis de Ministerul Mediului, Comisia Europeană a fost deja notificată referitor la adoptarea actului normativ prin care este soluţionată aceasta procedură de infringement declanşată împotriva României.
"În ceea ce priveşte avizul motivat cu privire la necomunicarea măsurii naţionale de transpunere a Directivei 2011/37/UE de modificare a anexei II la Directiva 2000/53/CE privind vehiculele scoase din uz, cauza a fost soluţionată recent prin adoptarea unei Hotărâri de Guvern care a fost deja publicată în Monitorul Oficial al României. Este vorba de o hotărăre pentru modificarea anexei nr. 3 la HG nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor si a vehiculelor scoase din uz, publicată în Monitorul Oficial din 21 mai 2012. Comisia Europeană a fost deja notificată cu privire adoptarea actului normativ prin care este soluţionată aceasta procedură de infringement declanşată împotriva României", se arată în comunicatul Ministerului Mediului, remis presei, sâmbătă.
Citește aici comunicatul integral
În ceea ce priveşte avizul motivat suplimentar pentru aplicarea necorespunzătoare a Directivei 92/43/CEE privind conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de faună şi floră sălbatică (cauza 2010/4024), care se referă la proiectul de amenajare a plajei Sulina, subliniem că procedura de infringement a fost declanşată, în luna mai 2010, pentru aplicarea incorectă a Directivei Habitate şi a Directivei Păsări, atunci când au fost construite obiective turistice pe litoralul Mării Negre, se mai precizează în comunicatul MMP.
Comisia Europeană a trimis în data de 31 mai 2012 avize motivate României şi Slovaciei în care le cere să îşi armonizeze legislaţia naţională privind vehiculele scoase din uz cu legislaţia UE.
Cele două state nu au notificat Comisia Europeană cu privire la transpunerea prevederilor legislative vizând actualizarea interdicţiei de a utiliza metale periculoase precum plumbul, mercurul, cadmiul şi cromul hexavalent în materiale şi componente ale vehiculelor. Măsurile ar fi trebuit să fie în vigoare de la 31 decembrie 2011.
Dacă România şi Slovacia nu se conformează în termen de două luni cererii Comisiei, aceasta poate deferi cazurile Curţii de Justiţie a UE.
Directiva 37/2011 solicită statelor membre să se asigure că piesele de schimb pentru vehiculele introduse pe piaţă după 1 iulie 2003 nu conţin plumb, mercur, cadmiu şi crom hexavalent decât în anumite condiţii.