Privatizarea CFR Marfă nu a primit avizul CSAT
Secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor, Horaţiu Buzatu, a declarat că pentru privatizarea CFR Marfă era necesar un aviz din partea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, aviz care nu a fost dat.
Articol de Radio România, 03 Octombrie 2012, 22:49
Procedura de privatizare a companiei CFR Marfă ar putea să nu se finalizeze până la sfârşitul anului.
"Îmi pare teribil de rău că procesul de privatizare se desfăşoară cu greutate. Noi, ca Minister al Transporturilor, ca parte a guvernului, am depus un efort susţinut pentru ca hotărârea de guvern să capete efecte. Îmi pare rău că ne-am înţepenit - Ministerul Transporturilor şi Guvernul României - la decizia CSAT, care întârzie să vină. Noi nu aşteptăm un comunicat de presă din partea CSAT, ci un aviz pozitiv" a declarat Horaţiu Buzatu.
El a precizat că CFR Marfă dispunea deja de avizele Ministerelor de Finanţe, al Administraţiei şi Internelor, al Apărării Naţionale, al Justiţiei şi al Consiliului Concurenţei.
Avizul CSAT pentru documentul respectiv nu a fost dat, deşi strategia de privatizare a CFR Marfă a fost prezentată membrilor Consiliului săptămâna trecută, mai spune Horaţiu Buzatu.
Acesta a explicat că Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrală a societăţii şi că, în perioada următoare, în lipsa unui aviz de la CSAT, aviz necesar având în vedere că CFR Marfă este o companie strategică, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei şi realizarea altor proceduri, pentru pregătirea privatizării ulterioare a societăţii.
Oficialul MTI a mai precizat că, pentru ca privatizarea să se finalizeze până la 31 decembrie, Ministerul Transporturilor luase în calcul avizul CSAT, obligatoriu pentru aprobarea strategiei de privatizare în Guvern, urmând apoi procedura de precalificare a ofertanţilor, organizarea camerei de date pentru cei interesaţi şi discuţii finale cu investitorii de pe lista scurtă, până la finele lunii noiembrie.
"Ministerul Transporturilor va face toate eforturile ca privatizarea să continue, dar ne aşteptam la un aviz pozitiv în CSAT pentru privatizarea integrală, mai ales că CSAT a dat un astfel de aviz în septembrie 2011 prin care se spunea că privatizarea trebuie să depăşească 50% din acţiunile companiei. Îmi pare rău că după un efort teribil al echipei de la Ministerul Transporturilor, după şedinţa CSAT am ajuns la un blocaj", a spus Horaţiu Buzatu.