Preţul la energia electrică pentru clienţii casnici va fi liberalizat de la 1 ianuarie 2021
Acest lucru înseamnă că preţul final se va forma în funcţie de piaţă şi nu va mai fi reglementat de autoritatea din domeniu.
Articol de Nicoleta Turcu, 27 Decembrie 2020, 16:51
Preţul la energia electrică pentru clienţii casnici va fi liberalizat de la 1 ianuarie 2021.
Acest lucru înseamnă că preţul final se va forma în funcţie de piaţă şi nu va mai fi reglementat de autoritatea din domeniu.
Fiecare consumator îşi poate schimba furnizorul de energie electrică dacă oferta acestuia nu i se pare convenabilă.
Înainte de a semna un contract, fie că este vorba despre furnizorul vechi de curent, fie că este vorba despre unul nou, trebuie să fiţi foarte atenţi.
Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei recomandă să cereţi furnizorului condiţiile de modificare a preţului înainte de a semna un contract.
Pentru o mai bună informare despre preţuri, ANRE a pus la dispoziţie o aplicaţie pe pagina sa de internet, dar şi pentru telefoanele mobile; se numeşte ''Comparator oferte tip de furnizare a energiei electrice''.
Acolo veţi găsi ofertele şi o puteţi alege pe cea potrivită pentru nevoile dumneavoastră. Important de ştiut este şi faptul că dacă nu semnaţi nimic, nu faceţi nicio alegere, nu veţi rămâne nicio clipă fără energie electrică.
Alimentarea dumneavoastră va continua pe baza contractului cu actualul furnizor.
Trebuie să mai ştiţi că furnizorul de energie electrică are obligaţia să vă anunţe gratuit în legătură cu orice intenţie de modificare şi completare a clauzelor contractuale şi de orice majorare a preţului cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea acestora în vigoare.
Clientul casnic are dreptul să denunţe unilateral contractul cu notificarea furnizorului cu cel puţin 21 de zile înainte de data încetării acestuia, în mod gratuit, în cazul în care nu acceptă eventualele modificări.
Autoritatea în domeniu mai recomandă clienţilor casnici să citească atent tot contractul.
Condiţiile trebuie să fie echitabile, iar acesta nu trebuie să creeze un dezechilibru între drepturile şi obligaţiile clienţilor finali şi cele ale furnizorilor.
Dacă aveţi plângeri la adresa furnizorului de electricitate, vă puteţi adresa în primă fază firmei cu care aţi semnat contractul, iar dacă nu sunteţi mulţumiţi de soluţionarea plângerii, vă puteţi adresa ANRE.