Premierul Ponta a discutat cu omologul său japonez, la Istanbul
Premierul Victor Ponta s-a întâlnit, marţi, cu ocazia ceremoniei de inaugurare a tunelului submarin Marmaray din Istanbul, cu omologul său japonez, Shinzo Abe.
Articol de Petruţa Obrejan, 29 Octombrie 2013, 20:06
Premierul Victor Ponta a salutat prezenţa companiilor japoneze în România şi a discutat cu omologul său japonez o serie de proiecte în domeniul infrastructurii, al situaţiilor de urgenţă şi pregătirii în caz de evenimente naturale majore.
Şeful Executivului român prezentat premierului japonez oportunităţile de afaceri oferite de poziţionarea geografică a României.
De asemenea, primul-ministru a mulţumit guvernului japonez pentru decizia de extindere a programului „Visa Waiver” cu încă 3 ani şi a evidenţiat buna cooperare în domeniul afacerilor interne.
Cei doi prim-miniştri au abordat şi modalităţile de cooperare între UE şi Japonia, inclusiv prin încheierea acordului de liber schimb, acord aflat în curs de negociere.
Amintim că premierul Victor Ponta a participat, la invitaţia omologului său turc, Recep Tayyip Erdogan, la ceremonia de inaugurare a unui tunel feroviar pe sub strâmtoarea Bosfor.
Potrivit redactorului RRA, tunelul feroviar submarin, inaugurat, la Istanbul, leagă Europa de Asia, prin strâmtoarea Bosfor.
Proiectul, început acum nouă ani, a fost întârziat din mai multe motive şi nici după această inauguare, el nu devine funcţional decât în parte, după cum atrag atenţia specialişti turci în planificarea urbană.
O mare de oameni a asistat, însă, la ceremonia de marţi, la care au participat mulţi invitaţi ai premierului turc, printre care şi şeful Guvernului român, Victor Ponta.
Tunelul Marmaray nu este proiectul acestui secol, ci al mai multor secole - afirma premierului turc, Recep Erdogan, despre noua cale feroviară ce va lega partea asiatică şi europeană a Turciei.
Tunelul Marmaray dovedeşte că şi la o distanţă de peste 150 de ani, visurile pot deveni realitate - spunea premierul Erdogan, reamintind în acest fel de unul dintre planurile sultanului Abdülmecid, care intenţiona să unească încă din secolul al XIX-lea cele două maluri ale Bosforului, planuri spulberate însă la acea vreme de lipsa tehnologiei şi a banilor necesari.
Tunelul reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură de transport din lume.
El va dispune, printre altele, de un tunel subacvatic care ar putea rezista - spun specialiştii - şi la seisme de 9 grade pe scara Richter, de asemenea, de trei staţii noi de metrou şi alte 37 de staţii de suprafaţă şi ar putea prelua zilnic un milion şi jumătate de pasageri, ceea ce ar însemna o uşurare a traficului din Istanbul cu aproximativ 20 de procente.
Noul tunel este văzut ca un drum modern al mătăsii, care leagă civilizaţiile occidentale de cele orientale şi care ar putea revitaliza comeţul din regiune.
Proiectul inaugurat astăzi, la 90 de ani de la fondarea Republicii Turce, a fost criticat de mulţi afirmându-se că va rezolva mult prea puţine probleme la un cost imens - aproximativ 3 miliarde euro - care este de asemenea un alt proiect faraonic al premierului turc, Recep Erdogan, mai informează redactorul RRA.