Portul Constanţa va deveni al şaptelea operator internaţional de cargo
Prezentă la Constanţa, unde s-a semnat, joi, protocolul de colaborare dintre România şi Turcia, ministrul trasporturilor, Anca Boagiu a trecut în revistă avantajele semnării acestui protocol.
Articol de Simona Mihăescu, 17 Februarie 2011, 14:28
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi Portul Pendik din Istanbul au semnat, joi, un protocol de colaborare prin care se deschid linii regulate pentru transportul naval de marfă între cele doua porturi.
Prezentă cu această ocazie la Constanţa, ministrul transporturilor, Anca Boagiu a declarat că în urma acestui protocol, în portul Constanţa va opera al şaptelea mare operator internaţional de cargo, dar şi alte firme.
"Semnarea acestui protocol deschide oportunităţi transportului de călători şi marfă între România şi Republica Turcia. Facilităţile ce pot fi oferite de ambele părţi reprezintă o componentă importantă a creşterii tranzitului maritim. Astfel, graţie acestui protocol semnat joi, la Bucureşti, o companie importantă care ocupă locul şapte în lume şi locul patru în zona Mării Negre va opera curse de călători între cele două porturi. Porturile turceşti vor fi astfel un important punct de plecare pentru mărfurile româneşti către Marea Mediterană", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu.
Omologul turc, Binali Yildirim a declarat că ţara sa este pregătită să colaboreze cu partea română şi în domeniul infrastructurii, precizând că semnarea contractului va aduce beneficii economice pentru ambele ţări.
"Dezvoltarea comerţului bilateral dar mai ales dezvoltarea comerţului între Asia şi Europa este punctul cel mai important al protocolului. Sarcina noastră este să deschidem calea investitorilor şi operatorilor din sectorul maritim. Atât Turcia cât şi România au înţeles că în momente de criză este necesar să creştem investiţiile în sectorul transporturilor", a declarat la rândul său ministrul Transporturilor şi Comunicaţiilor din Republica Turcia, Binali Yildirim.
Cei doi oficiali au mai anunţat că facilităţile legate de taxe, ca urmare a acestui protocol, vor fi stabilite la Ankara, în perioada 7-8 martie 2011, în cadrul unui forum economic bilateral.
România are până acum, protocoale similare de cooperare semnate cu Spania, Kazahstan, Slovenia.
Protocolul de cooperare între Portul Constanţa şi Ro-Ro Pendik a fost semnat de Aurelian Andrei Popa, directorul general al CNAPM Constanţa şi Sedant Gumuşoglu, director general la UN Ro-Ro Işletmeleri.
Conform protocolului, părţile vor promova cooperarea în domenii precum transporturi de mărfuri generale, transportul de pasageri, schimbul de experienţă în domeniul planificării strategice a dezvoltării portuare, minimizarea timpului necesar pentru procedurile şi operaţiunile legate de diferitele tipuri de marfă.