PNL critică rectificarea: Guvernul PSD alege premeditat stoparea modernizării României
PNL susţine că, prin rectificarea bugetară, Guvernul Ponta descurajează investiţiile, turismul şi crearea de noi locuri de muncă.
Articol de Radio România, 23 Octombrie 2015, 12:52
Copreşedintele PNL, Alina Gorghiu, declară, într-un comunicat de presă, că prin tăierea bugetului alocat Ministerului Transporturilor, executivul sacrifică, încă o dată, dezvoltarea şi modernizarea României.
"Cea de-a doua rectificare bugetară aduce o nouă tăiere de la bugetul Transporturilor: minus 2,7 miliarde de lei de la proiectele cu finanţare europeană, după ce în iulie s-a decis tăierea altui miliard de lei de la acest sector", afirmă Gorghiu.
Alina Gorghiu mai spune că, în cazul în care autostrada Sibiu-Orăştie nu va deveni funcţională anul viitor, ţara noastră va trebui să returneze 400 de milioane de euro, alocarea financiară europeană pentru întreg tronsonul.
"Tot negativă este și absorbția fondurilor europene pe programul POS Transport, unde România pierde 3 miliarde de euro din alocarea 2007-2013. De asemenea, în exercițiul 2014-2020 nu avem încă niciun proiect demarat. Mai mult decât atât, România riscă să dea înapoi și ceea ce a reușit să cheltuie. Un exemplu este autostrada Orăștie-Sibiu, cu probleme majore de construcție: dacă Guvernul nu va demonstra, anul viitor, că autostrada este funcțională, va trebui să returneze 400 de milioane de euro, alocarea financiară pentru întreg tronsonul", adaugă Gorghiu în comunicatul de presă.
Comunicatul PNL: Guvernul PSD alege premeditat stoparea modernizării României
Cea de-a doua rectificare bugetară aduce o nouă tăiere de la bugetul Transporturilor: minus 2,7 miliarde de lei de la proiectele cu finanţare europeană, după ce în iulie s-a decis tăierea altui miliard de lei de la acest sector.
Tot negativă este și absorbția fondurilor europene pe programul POS Transport, unde România pierde 3 miliarde de euro din alocarea 2007-2013.
De asemenea, în exercițiul 2014-2020 nu avem încă niciun proiect demarat. Mai mult decât atât, România riscă să dea înapoi și ceea ce a reușit să cheltuie. Un exemplu este autostrada Orăștie-Sibiu, cu probleme majore de construcție: dacă Guvernul nu va demonstra, anul viitor, că autostrada este funcțională, va trebui să returneze 400 de milioane de euro, alocarea financiară pentru întreg tronsonul.
Bilanțul construcției de autostrăzi pe anul acesta – de asemenea este pe minus: numărul kilometrilor de autostradă închiși (22) îl depășește pe cel al kilometrilor de autostradă inaugurați (13).
Raportul între resursele bugetare alocate pentru consum și fondurile direcționate pentru investiții este complet disporționat. PSD descurajează, astfel, investițiile, afacerile autohtone, turismul și crearea de noi locuri de muncă.
Situația în privința infrastructurii nu este o întâmplare, ci o cinică politică de stat a Guvernului României. PSD a ales, încă o dată, să sacrifice dezvoltarea și modernizarea României pentru a colecta bani buni de împărțit în campania electorală.
Aceasta este marea diferență între PNL și PSD. Ei urmăresc doar obiective de scurtă durată, strict electorale, noi încercăm să lăsăm în urma noastră o țară dezvoltată, în care asistența socială să nu fie mai ofertantă decât munca.