Planul General de Transport, aprobat de Guvern
Guvernul a aprobat astăzi Planul General de Transport, iar documentul urmează să fie discutat de responsabilii români cu reprezentanţii Comisiei Europene.
Articol de Politica Romaneasca, 25 Februarie 2015, 15:58
Potrivit ministrului de resort, Ioan Rus, primele discuţii la Bruxelles sunt programate în intervalul 9-13 martie.
Ioan Rus a precizat, între altele, că autorităţile române propun construirea a 1.300 de kilometri de autostradă până în 2030.
"Astăzi, Guvernul a aprobat Master Planul General de Transport al României. În sinteză, principalii indicatori sunt următorii - pentru transport rutier: autostrăzi - 1.300 kilometri, 13,7 miliarde de euro; drum expres - 925 kilometri, 9,9 miliarde de euro; transregio - 2.870 de kilometri, 1,6 miliarde de euro; transeuro - 343 kilometri, 190 de milioane de euro. Pentru feroviar, reabilitare de linie de cale ferată - 2.800 de kilometri, electrificare - 489 de kilometri", a afirmat Rus, la Palatul Victoriei.
Ministrul Transporturilor a mai spus că pentru dezvoltarea infrastructurii de transport până în acest an ar fi nevoie de peste 45 de miliarde de euro.
Ioan Rus a mai precizat că s-au folosit criterile stabilite de metodologia aprobată de către Comisia Europeană.
"Fiecare dintre aceste proiecte avem punctajele în consonanţă cu acele criterii. Altfel că intrăm într-o nouă etapă, o nouă filozofie de realizare a proiectelor de infrastructură, acordând prioritate acelor proiecte care corespund criteriilor de performanţă economică, criteriilor de conectivitate, dar şi obiectivelor de investiţii urmărite atât de România, cât şi de UE pe teritoriul României", a arătat el.
Potrivit ministrului Rus, s-a mai decis un plafon suplimentar de şapte miliarde de euro, bani proveniţi de la Ministerul de Finanţe.
Ioan Rus a explicat şi de unde provin banii pentru finanţarea Masteplanului.
"Bani pentru care Ministerul Finanţelor se va ocupa să găsească cadrul fiscal în interiorul actualului regim fiscal, pentru perioada 2014 - 2020. Bani care provin din împrumuturi BERD, BEI şi alte resurse financiare şi, de asemenea, din acciza pe carburanţi. Parte din această acciză, pe care o vom stabili împreună în Guvern, va intra direct în finanţarea Master Planului General de Transport al României", a mai afirmat Ioan Rus.