Petrescu: Târgul de la Romexpo, moment istoric pentru "actorii" din turism
Ministrul turismului, Cristian Petrescu, susține că intenţia asociaţiilor din turism şi a patronatelor de a se implica în dezvoltarea turismului este binevenită, iar acestea pot contribui la implementarea strategiilor lansate deja de minister.
Articol de Angela Bârgoan, 15 Martie 2012, 15:50
Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Cristian Petrescu, a declarat, joi, la deschidea Târgului de turism al României, că asistă la un moment istoric pentru că patronatele din turism au decis să revină la târgul de la Romexpo.
"Ne aflăm în faţa unui moment istoric, dacă aş putea spune aşa. Mă bucură această alăturare a patronatelor din turism cu Romexpo, cu camerele de comerţ şi industrie, cu toţi actorii din domeniul turismului, pentru că anii trecuţi au existat mai multe târguri şi era păcat să se împartă acest efort", a afirmat Cristian Petrescu.
Reamintim că în ultimii doi ani, între Romexpo şi patronatele din turism au existat unele tensiuni, iar patronatele nu au mai organizat târguri în acest complex expoziţional, ci la Palatul Parlamentului.
Romexpo a organizat, în această perioadă, târgurile separat, dar mulţi turoperatori au decis să participe doar la un singur târg pe sezon, alegând fie manifestarea patronatelor, fie pe cealaltă.
Ministrul turismului, Cristian Petrescu, a arătat că asociaţiile din turism şi patronatele pot contribui la implementarea strategiilor lansate deja de minister.
”M-a bucurat mesajul de susţinere şi intenţia de a derula un parteneriat cu autorităţile a asociaţiilor şi patronatelor din turism. Toată industria se bazează pe patronate şi mai puţin pe autorităţi. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului are, însă, programele şi strategiile necesare şi le va implementa. Trebuie să le ducem la un final. Orice contribuţie a dânşilor este bine venită, cu atât mai mult cu cât turismul este un domeniu prioritar în economie”, a declarat Cristian Petrescu.
Peste 200 de companii din 25 de ţări, la Romexpo
28 de organizaţii turistice, printre care operatori din turism şi site-uri turistice individuale, participă, începând de joi, la Târgul internaţional de turism de la Bucureşti.
Timp de patru zile, publicul interesat poate găsi la Romexpo oferte de turism pentru această vară, circuite, destinaţii exotice, programe pentru turism de aventură, turism cultural şi de business, turism de tratament balnear şi altele.
De asemenea, pentru profesioniştii din turism vor fi ofertate servicii de transport, financiare şi de asigurări, soluţii IT şi sisteme de rezervări, dar şi programe de învăţământ şi formare profesională în turism.
Bulgaria, destinație tradițională pentru români
Ministerul economiei, energiei şi turismului de la Sofia va prezenta un proiect de promovare a celor mai căutate destinaţii turistice din Bulgaria.
Inițiativa are drept scop să ofere detalii despre destinaţii mai puţin cunoscute, cu accent asupra turismului cultural-istoric şi a bogăţiilor resurselor lor naturale.
Bulgaria îşi menţine caracterul de destinaţie turistică tradiţională pentru piaţa din România.
În anul 2011, peste 960.000 de turişti români şi-au petrecut vacanţele în Bulgaria, numărul acestora fiind în creştere cu 4,6% comparativ cu anul 2010.