PDL şi PPDD au depus moţiune simplă pe tema CFR Marfă
PDL consideră că Ministerul Transporturilor îşi asumă vina pentru eşecul privatizării CFR Marfă prin returnarea banilor de garanţie şi a acelor cei din contul escrow către GFR şi cere o verificare din partea Corpului de Control al premierului.
Articol de Flori Doman, 22 Octombrie 2013, 17:36
Deputatul democrat-liberal Alexandru Nazare a afirmat marţi, într-o conferinţă de presă, că prin anunţul făcut de Ministerul Transporturilor privind returnarea garanţiei depuse de GFR, Guvernul îşi asumă vina pentru eşecul privatizării CFR Marfă.
Vicepreşedintele PDL Alexandru Nazare a susţinut că este inadmisibil că, după atâta tevatură, Ministerul returnează banii cu o "seninătate de nedescris" şi operatorul privat nu are nimic de suferit, în schimb, statul pierde bani şi credibilitate.
"Ministerul Transporturilor şi Guvernul USL nu face decât să îşi asume vina pentru eşecul acestei privatizări. Se vede, astfel, că acele condiţii suspensive care au fost cuprinse în strategia de privatizare, preluate în contractul de privatizare semnat, au făcut de aşa natură încât operatorul privat ajuns până la finalul procedurii GFR să nu aibă nimic de suferit în cazul eşecului privatizării. În schimb, statul are foarte multe de suferit: pierde bani, pierde credibilitate şi compromite de fapt un viitor demers în privinţa acestei privatizări", a spus Nazare.
El a arătat că este inadmisibil că nimeni nu este tras la răspundere pentru eşecul acestei privatizări.
"Mi se pare inadmisibil după toată tevatura făcută în acest caz să asistăm la un act cum am asistat astăzi, în care, cu o seninătate de nedescris, Ministerul Transporturilor returnează aceşti bani. Mi se pare inadmisibil când vedem că se întâmplă acest lucru, că totuşi nimeni nu este tras la răspundere", a declarat democrat-liberalul.
Alexandru Nazare a adăugat că sunt multe incertitudini şi întrebări la care Guvernul nu răspunde şi PDL solicită un control al Corpului de Control al prim-ministrului.
"Vă imaginaţi cât de dificlă este în momentul de faţă relansarea acestei privatizări. Şi sunt şi foarte multe incertitudini şi întrebări la care Guvernul, prim-ministrul, Ponta, ministrul Transporturilor nu răspund (...). Nu ştim cine sunt responsabilii pentru acest eşec, nu există un control. Noi solicităm un control din partea Corpului de Control al prim-ministrului să ştim cine este responsabil", a afirmat Nazare.
PDL şi PP-DD au depus moţiunea simplă "CFR Marfă - cronica unei alte privatizări eşuate"
Democrat-liberalul a precizat că moţiunea simplă a PDL pe această temă semnalează "câteva lucruri care sunt de domeniul absurdului".
"În primul rând, că avem un consultant, care a efectuat privatizarea, care a fost plătit de două ori. În al doilea rând avem peste 500 de mii de euro daţi pentru publicitate cu o săptămână înainte de depunerea ofertelor. Unde s-au dus aceşti bani? Mai mult decât atât, CFR Marfă a fost timp de patru, cinci luni de zile paralizat (...). Ce propunem? În primul rând vrem să vedem din partea acestui Guvern că îşi asumă o strategie de finanţare a sectorului feroviar (...). În al doilea rând, cerem imperativ să fie făcută o reevaluare a activelor CFR Marfă, dacă se face o viitoare privatizare. Cerem ca viitoarea strategie de privatizare să fie dezbătută transparent, cu implicarea Parlamentului?", a mai spus Nazare.
PDL şi PP-DD au depus marţi la Camera Deputaţilor moţiunea simplă "CFR Marfă - cronica unei alte privatizări eşuate".
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat marţi că Ministerul va returna garanţia de 10 milioane de euro depusă de Grupul Feroviar Român pentru participarea la privatizarea CFR Marfă iar contul escrow de 20 de milioane de euro a fost deja deblocat.
"Garanţia va fi returnată, aşa cum au indicat şi consultanţii CFR Marfă, Muşat şi Asociaţii şi Deloitte. Contul escrow a fost deblocat iar garanţia urmează să fie returnată mâine", a spus Mănescu.