PDL pregăteşte o moţiune, după eşecul privatizării CFR Marfă
Preşedintele PDL, Vasile Blaga, susţine că privatizarea CFR marfă a fost "o mânăreală de la cap la coadă".
Articol de Radio România, 15 Octombrie 2013, 14:00
Democrat-liberalii intenţionează să introducă o moţiune simplă în Parlament pe tema CFR Marfă.
Preşedintele PDL Vasile Blaga spune că anticipa eşecul privatizării CFR Marfă.
"Din păcate, un nou eşec marca Victor Ponta şi lucrul ăsta era previzibil, pentru că a fost o 'mânăreală' de la cap la coadă; cum s-au schimbat regulile jocului în timpul jocului, cum pe parcurs au fost şterse datorii de peste 147 de milioane de euro şi aşa mai departe. O să le propun colegilor o moţiune simplă în parlament, ca să ne explice exact despre ce este vorba; să vedem, este vorba numai de prostie şi, din păcate, de încă un nou eşec al guvernului sau este vorba şi despre altceva", a spus Blaga.
"Un eşec de etapă"
"Eşuarea privatizării CFR Marfă este doar un eşec de etapă", a declarat preşedintele PNL, CrinAntonescu.
După ce s-a anunţat, luni, eşecul privatizării, în urma expirării termenelor prevăzute în contract, surse din Ministerul Transporturilor declară presei că privatizarea CFR Marfă se va relua de la zero, cel mai probabil marţi.
Într-o declaraţie de presă, Crin Antonescu apreciază că ministrul Transporturilor nu a făcut decât să aplice legea.
"Eu salut decizia curajoasă şi fermă a ministrului actual al transporturilor, doamna Ramona Mănescu, care, fără a mai despica firul în patru, a aplicat foarte strict condiţiile contractuale şi legea. A trecut termenul respectiv. Chiar dacă, sigur, va exista o întreagă dezbatere, se va vorbi despre eşecul acestei privatizări. Este un eşec de etapă, de care nu este de vină nici actualul ministru şi, după părerea mea, nici fostul ministru. Din punctul de vedere al ministrului, trebuia să primeze respectarea exactă a legii, ceea ce Ramona Mănescu a făcut şi este un lucru pentru care o felici", a spus Antonescu.
Comisia de privatizare, singura vinovată
Comisia de privatizare a CFR Marfă din cadrul Ministerului Transporturilor poartă întreaga responsabilitate pentru eşecul vânzării companiei feroviare, declară pentru "Radiojurnalul de prânz", consilierul onorific al primului ministru, Ionel Blănculescu.
Termenele pentru care s-a convenit realizarea privatizării au fost prea scurte, apreciază consilierul.
"Putem vorbi despre vina Comisiei de licitaţie, care, din punctul meu de vedere, nu a făcut totul. Ne uităm la Articolul 9 din hotărârea de guvern, introduci necesitatea îndeplinirii tuturor condiţiilor suspensive; condiţiile suspensive sunt acele condiţii fără de care contractul nu se poate realiza, însă îl limitezi la 60 de zile, ştiind foarte clar că sub 4-5 luni de zile cel puţin nu se pot realiza. Deci, în momentul în care s-a oprit brutal, primitiv, anacronic şi rudimentar un astfel de proces de privatizare, de vânzare-cumpărare a unui pachet important de acţiuni, este total contraindicat să reiei procesul în acelaşi moment", a spus Blănculescu.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat. Urmează o nouă încercare
Privatizarea CFR Marfă va fi reluată, după ce comisia de privatizare şi Grup Feroviar Român nu au ajuns la un rezultat pentru încheierea transferului de acţiuni în proprietate privată.
Ministrul transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, luni seară, că Grup Feroviar Român ar fi putut plăti pentru acţiunile companiei, deorece ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate.
Potrivit acesteia, au existat trei condiţii suspensive, care au fost dezbătute în cursul zilei de luni.
"În ceea ce priveşte convertirea creanţelor în acţiuni, această obligaţie a fost îndeplinită de către vânzător. Avizul Consiliului Concurenţei era exclusiv în sarcina cumpărătorului, care a făcut notificarea abia la 22 de zile de la semnarea contractului şi asta pentru că a fost atenţionat de Comisia de privatizare. În ceea ce priveşte obţinerea de către vânzător de la finanţatorii CFR Marfă a acordului pentru finalizarea tranzacţiei, am trimis notificarea la timp, dar nu toate băncile au avizat favorabil", a spus Mănescu.
Ramona Mănescu a mai spus că se analizează posibilitatea reţinerii garanţiei de 10 milioane euro depuse de către GFR.
Ea a arătat că, potrivit prevederilor din contract, dacă în termen de 60 de zile nu sunt îndeplinite condiţiile, acordul se desfiinţează.