Ovidiu Miculescu: Uşa Radio România rămâne deschisă pentru parteneriate de acest tip
Concluziile conferinţei "Media 2020", desfăşurată timp de două zile la Bucureşti, au fost formulate miercuri seara, de participanţii la evenimentul organizat de Radio România.
Articol de Simina Botar, 02 Iulie 2015, 06:41
Conferinţa "Media 2020", ABU care a reunit la Bucureşti timp de două zile, manageri de top şi specialişti în audio-vizual din Europa, Asia, America şi Australia, s-a încheiat astăzi, după dezbateri legate de noile platforme de comunicare şi rolul mass-media în perioadele post-cutremur.
Conferinţa "Media 2020" organizată de Uniunea Audiovizualului din zona Asia-Pacific şi Societatea Română de Radiodifuziune, s-a încheiat, miercuri, cu decizia de a transforma acest forum într-o platformă permanentă de cooperare între Asia, Europa şi alte regiuni ale globului.
Scopul activităţii acestei platforme va fi, de exemplu, adaptarea la utilizarea de către public a celor mai diverse platforme de comunicare, încurajarea înţelegerii, toleranţei şi dialogului între culturile lumii, sprijinirea diversităţii culturale, încurajarea cooperării şi a coproducţiilor Radio şi TV. Conferinţa "Media 2020" se va organiza alternativ, anual, în Romania şi într-un oraş din regiunea Asia-Pacific.
Prin iniţiativa pe care a avut-o şi a dus-o cu consecvenţă la acest rezultat, România, mai tânărul membru al Uniunii Europene şi Euro-Atlantice îşi valorifica potenţialul prin acest rol de punte între Vest şi Est pentru colaborarea radiodifuzorilor şi a audienţelor.
Societatea Română de Radiodifuziune a stabilit această relaţie cu cea mai mare instituţie media din Qasia şi Pacific, cu o audienţă de peste patru miliarde de oameni - Uniunea Audiovizualului din Asia-Pacific, ABU.
Secretarul general al ABU, doctor Javad Mottaghi, a mulţumit pentru atmosfera prietenoasă asigurată de gazde şi a mărturisit că s-a simţit "ca acasă", după care a rezumat conţinutul discuţiilor profesioniştilor media:
Javad Mottaghi: Un aspect foarte important şi anume că indiferent încotro se îndreaptă industria şi ce peisaj media va exista în 2020, conţinutul emisiunilor rămâne rege, rămâne factorul cel mai important, pentru că acesta este mesajul pe care dvs şi noi, ca radiodifuzori, îl transmitem publicului. Tehnologia este platforma, este un mediu, dar mesajul, conţinutul este ceea ce va fi evaluat de către public şi va fi găsit relevant sau nu. Asta este important.
Din Europa au participat la această conferinţă reprezntanţi ai celor mai mari companii media din Marea Britanie, Germania, Luxemburg, Olanda, Italia, Vatican şi Belgia. Graham Ellis de la BBC a spus la finalul conferinţei:
Graham Ellis: Substanţa conferinţei a fost deosebită. Vreau să mulţumesc în particular Radio România pentru că a făcut ceva nou, pentru că a construit o punte între Europa şi Asia. Cu această ocazie specială, ABU a ieşit pentru prima dată din aria sa geografică. efortul Radio România, în calitate de gazdă a evenimentului, de a aduce împreună radiodifuzori din Europa şi Asia-Pacific, este ceva cu adevărat special. Am discutat despre problemele cu care ne confruntăm şi cu cât discutăm mai mult, cu cât colaborăm mai mult, cu cât putem aduce în comun mai multă experienţă, cu atât mai mult succes vom avea. Suntem recunoscători Radio România pentru că ne-a adus împreună. Mulţumesc.
Gazdă a reuniunii, preşedintele director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, a rezumat doua zile de dezbateri substanţiale:
Ovidiu Miculescu: Aşa cum aţi văzut şi aţi auzit, toată lumea spune că a fost o idee bună pe care Radio România a avut-o pentru a construi acest eveniment. Lumea a fost extrem de focusată pe discuţii, pe subiecte, dezbaterile au fost extrem de interesante, participative, iar una dintre concluzii este că industria, fiind aceeaşi peste tot în lume, avem obiective comune, avem probleme comune, avem abordări diferite, dar este absolut necesar să identificăm un ritm oarecum comun în abordarea acestor probleme care pun sub semnul întrebării viitorul sau calitatea viitorului mediilor în care lucrăm. Cred că a fost un succes, cred că România, Bucureştiul şi Radio România au demonstrat că putem genera lucruri importante, că suntem un partener de încredere şi că, lucru pe care l-am transmis, uşa Radio România rămâne deschisă pentru parteneriate de acest tip şi nu numai. Avem valori comune în care credem, misiunea publică este cam aceeaşi peste tot în lume şi de la informaţie la cultură, educaţie sau tehnologie, practic, toate mediile, fie ele publice sau private, au nevoie să fie şi să avanseze împreună.