Oprescu: Bucureştenii pot circula pe noul bulevard Uranus
Primarul general al Căpitalei, Sorin Oprescu, a anunţat că bucureştenii pot circula, de duminică-după amiază, pe tronsonul Buzeşti-Berzei al noului bulevard Uranus, care va face legătura între nordul şi sudul Capitalei.
Articol de Simona Mihăescu, 12 Ianuarie 2014, 13:35
Primarul general a mai precizat, că Poliţia a confirmat faptul că siguranţa rutieră pe respectiva arteră este asigurată, informează Mediafax.
Prezent în zona Berzei a tronsonului, primarul general al Capitalei a mai spus că bulevardul este realizat după un proiect al arhitecţilor şi urbaniştilor din anii "30".
Potrivit acestuia, în zonă vor circula cinci linii de tramvai şi şase de autobuz, noua arteră urmând să fie tranzitată de aproximativ 36.000 de autoturisme pe zi.
"Acum lucrările s-au terminat. Comandanţii Poliţiei Rutiere şi ai Poliţiei Locale spun că circulaţia este asigurată. Continuăm cu lărgirea podului Haşdeu, trecerea pe sub Dealul Parlamentului şi intratul pe strada Uranus până la intersecţia Rahovei cu Tudor Vladimirescu, iar de acolo ne vom îndrepta către Gara Progresul, către ieşirea din Bucureşti, în aşa fel încât într-un timp scurt se poate parcurge de la nord la sud Bucureştiul. Este o alternativă la Calea Victoriei, la Bulevardul Lascăr Catargiu, la Bulevardul Magheru. Trasportul în comun va asigura un flux de aproape 12.000 de oameni transportaţi într-o zi", a afirmat edilul şef.
Lucrările au început în 2009, însă au fost oprite temporar după plângeri în instanţă ale unor oameni "care nu ar fi vrut să se modernizeze nimic în Bucureşti", a adăugat Oprescu.
"Bulevardul este imaginat după anii 1930 de urbaniştii şi arhitecţii de atunci, pentru că nu a inventat nimeni nici apa caldă, nici roata. Este reluat, ca proiect, după anii 2000, început în 2009, după un an de zile de updatare a proiectului, dar oprit la câteva luni de o serie întreagă de instanţe de la Cluj, în urma plângerilor făcute de oameni care nu ar fi vrut să se modernizeze nimic în Bucureşti. Am aşteptat doi ani şi opt luni şi, deşi l-am împărţit pe tronsoane pentru a putea merge mai repede, a trebuit să aşteptăm decizia instanţelor. Îmi cer eu scuze, deşi nu aveam vină faţă de locuitorii acestei zone", a declarat primarul general.
Potrivit municipalităţii, lucrările la primul tronson al bulevardului au costat 130 de milioane de lei fără TVA.
Sorin Oprescu a precizat că în zonă vor circula cinci linii de tramvai şi şase de autobuz, iar lucrările la bulevardul Uranus vor continua spre sud, inclusiv cu construirea tunelului pe sub Palatul Parlamentului, pentru care se aşteaptă avizul necesar.
"Continuăm cu lărgirea Podului Haşdeu, trecerea pe sub dealul Parlamentului şi intrăm pe strada Uranus, până la intersecţia cu Tudor Vladimirescu. Bulevardul Tudor Vladimirescu este reglementat şi terminat, iar de acolo ne îndreptăm spre Gara Progresul şi spre ieşirea din Capitală", a precizat primarul general.