Oamenii de afaceri acuză Guvernul că risipeşte milioane de euro
Mediul de afaceri critică strategia Executivului de sprijinire a IMM-urilor, precizând că îi lipseşte impactul economic şi social pentru care urmează să-l aibă după implementare.
Articol de Andreea Prisăcariu, 25 August 2010, 15:04
Reprezentanţii Întreprinderilor Mici şi Mijlocii critică strategia de sprijinire a mediului de afaceri al Guvernului şi atenţionează Executivul că ar urma să risipească milioane de euro.
Cadrul legal, relaţiile de muncă, cultura economică a populaţiei sau fiscalitatea sunt doar câteva dintre aspectele care lipsesc din analiza strategiei guvernamentale pentru îmbunătăţirea şi dezvoltarea mediului de afaceri, potrivit preşedintelui Consililului Naţional al IMM-urilor, Ovidiu Nicolescu.
În plus, acestei strategii guvernamentale îi lipseşte cel mai important aspect: impactul economic şi social pe care ar urma să-l aibă proiectul după implementare, susţine Nicolescu.
"Dacă nu ştim care sunt punctele forte şi punctele slabe ale mediului de afaceri din România, cauzele care le determină, dacă nu ştim oportunităţile şi ameninţările de mediu internaţional, o parte foarte importantă a componentelor mediului de afaceri nu sunt analizate - relaţiile de muncă, fiscalitatea, absorţia fondurilor structurale. Această strategie nu este a mediului de afaceri. Are câteva componente care sunt necesare, dar nu sunt suficiente", a spus Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consililului Naţional al Întreprinderilor private Mici şi Mijlocii.
Consiliul Naţional al IMM susţine şi că bibliografia pe care se bazează lucrarea nu conţine patru surse importante de studii şi analize.
Precum institutele de cercetare din Bucureşti, 11 la număr, Institutul Naţional de Statistică, precum şi lipsa unor lucrări de specialitate.
Pentru a veni într-adevăr în ajutorul mediului de afaceri, strategia guvernamentală trebuie revăzută şi completată semnificativ, după cum a declarat preşedintele Consililului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii.
"Trebuie să-şi propună creştere de PIB, creştere de export, creştere de productivitate. Altminteri, o strategie care nu creşte performanţa economică nu e strategie. Măsurile trebuie completate cu aspecte privind relaţiile de muncă. Trebuie să aibă prevederi privind absorţia fondurilor structurale. Toată lumea ţipă că nu se absoarbe, iar această strategie despre fonduri structurale are trei lulele acolo, şi neapărat strategia trebuie să aibă în final impactul economic şi social", a spus Ovidiu Nicolescu.
La începutul lunii, Guvernul a lansat şi o strategie specifică întreprinderilor mici şi mijlocii.
Bugetul alocat pentru implementarea strategiei este de 0,4% din PIB, peste 60 de procente de la bugetul de stat şi restul din fonduri europene.
Consiliul Naţional al IMM-urilor a realizat şi un sondaj referitor la impactul strategiei, iar din cei 571 de patroni intervievaţi, peste 98% dintre ei cred că proiectul guvernamental nu are obiective coerente şi eficiente.
Consiliul va trimite toate aceste cerinţe, joi, Ministerului Economiei, primului ministru, Emil Boc, şi preşedintelui Traian Băsescu.
Strategia pentru dezvoltarea mediului de afaceri costă peste patru milioane de euro, iar o parte din bani provin din fonduri europene.