O nouă rundă de negocieri privind disponibilizările de la CFR
Pentru a evita disponibiliozările de la CFR Marfă, Călători şi Infrastructură, sindicatele trebuie să prezinte măsuri de reducere a cheltueililor.
Articol de Diana Domenico, 30 August 2010, 09:18
Sindicatele feroviare continuă, luni, discuţiile cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor privind disponibilizările din domeniu.
Pentru a evita disponibilizarea angajaţilor CFR, sindicatele ar trebui să prezinte o strategie scrisă, care să cuprindă soluţii pentru echilibrarea veniturilor celor trei companii feroviare - CFR Marfă, Călători şi Infrastructură.
Acestea spun că măsura concedierilor nu va rezolva problema pierderilor înregistrate, ci va pune în pericol siguranţa călătorilor, întrucât alte zece mii de persoane au rămas în primăvară fără loc de muncă.
"Nu este soluţia cea mai bună, pentru că această soluţie va rezolva problema pe termen scurt, iar peste cinci-şase luni de zile sistemul feroviar va fi în aceeaşi situaţie ca acum. Nu uitaţi că în primăvară, în luna martie, s-au făcut disponibilizări, 10.700 de salariaţi, iar după cinci luni suntem în aceeaşi situaţie", a spus un lider sindical la finalul negocierilor de săptămâna trecută.
8.300 de persoane riscă să-şi piardă serviciul
În replică, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, susţine că strategia prezentată săptămâna trecută, care prevede disponibilizarea unui maxim de 8300 de persoane, poate fi modificată dacă se găsesc variante optime pentru creşterea veniturilor, dar continuarea negocierilor fără niciun rezultat va accentua pierderile registrate de CFR.
"Ţinta Ministerului Transporturilor nu este să facă disponibilizări. Eu ştiu foarte bine că disponibilizaţii se duc la şomaj. Bani la fondul de şomaj nu sunt, atunci se cer bani de la bugetul de stat şi, dacă se dau la fondul de şomaj, banii aceia nu se vor mai da la Ministerul Transporturilor. Este un cerc care se închide. Intenţia mea este să facem în aşa fel încât să aducem veniturile la acelaşi nivel cu cheltuielile şi nu am ca ţintă să dau un număr sau alt număr de oameni afară", a declarat ministrul Berceanu.
Programul de disponibilizare şi reorganizare vine ca urmare a pierderilor foarte mari înregistrate de CFR Marfă, Călători şi Infrastructură.
Pentru 2010, se estimează că acestea vor ajunge la 1,5 miliarde de lei, iar restructurarea va duce, în 2011, la economii de aproape 800 de milioane de lei.