Neregulile privind acordarea ajutoarelor sociale, puse pe seama asistenţilor sociali
Autorităţile motivează greşelile din sistemul de acordare a ajutoarelor sociale prin lipsa personalului calificat.
Articol de Diana Domenico, 02 August 2010, 14:33
Lipsa personalului de specialitate este argumentul invocat de autorităţile locale în privinţa acordării incorecte a ajutoarelor sociale.
Ministerul Muncii a anunţat că aproximativ 20.000 de dosare au fost anulate până acum în cadrul campaniei de verificare începute în primăvara acestui an.
Este vorba de venitul minim garantat, indemnizaţii pentru handicap sau pensii de invaliditate pe care le primeau ilegal persoane ce nu aveau cu adevărat dreptul la un astfel de sprijin.
Ministrul Mihai Şeitan a anunţat duminică continuarea controalelor pentru a reduce pagubele pe care autorităţile le estimează a fi importante.
În urma verificărilor s-a descoperit că majoritatea dosarelor erau incompelte, iar reverificarea acestora o dată la 6 luni nu se realiza.
În judeţul Prahova din cele 1.070 de dosare analizate aproape toate au fost suspendate.
Prefectul de Prahova, Adrian Dobre explică aceste erori prin lipsa de pregătire a personalului.
"Am constatat că sunt foarte multe persoane în cadrul primăriilor care lucrează pe această problemă, dar nu fac parte din Colegiul asistenţilor sociali, care este obligatoriu şi n-au nici studiile de specialitate. A crescut rigoarea cu privire la aceste persoane care trebuie să se ocupe în cadrul primăriilor de partea aceasta socială, de asistenţă socială.
"A apărut acest Colegiu al asistenţilor sociali şi ei verifică modul în care asistenţii sociali îşi îndeplinesc activitatea, de aceea şi persoanele din cadrul primăriilor care desfăşoară astfel de activităţi trebuie să fie, să spunem, vizate de acest Colegiu ca să poată să-şi desfăşoare activitatea. Uşor, uşor, persoanele din primării vor treubi să fie triate şi persoanele care vor fi angajate vor trebui să îndeplinească toate condiţiile", a declarat Adrian Dobre.
Un sfert din dosarele verificate au fost anulate
Ministrul Muncii, Mihai Şeitan, a anunţat duminică că, la nivel naţional, un sfert dintre dosarele de asigurare a venitului minim garantat au fost suspendate sau anulate, după ce s-a constatat că benficiarii nu aveau dreptul să primească acest sprijin:
"Rezultatele arată că după 50% din numărul total de dosare verificate în teritoriu, circa 24% sunt dosare care au fost suspendate şi anulate, deci acordate ilegal sau în sfârşit în afara legii. Avem localităţi întregi, 67 de localităţi din ţară în care am suspendat toate dosarele, aproape 10.000 de dosare în aceste localităţi.", susţine ministrul.
În cazul indemnizaţiilor pentru handicap, din cele 40.000 de dosare verificate au fost suspendate mai mult de un sfert iar din cele 39.000 de dosare pentru pensii de invaliditate aproximativ 10% dintre acestea au fost anulate.
Ministrul muncii, Mihai Şeitan a mai anunţat că în aceste cazuri se vor aplica şi sancţiuni juridice şi penale.