Negocierile dintre Ministrul Muncii şi sindicate se prelungesc
Sindicatele din educaţie au obţinut marţi, după negocierile de la Ministerul Muncii, promisiunea de creştere a valorii coeficientului pentru cadrele didactice debutante, urmând ca peste două zile să fie reluate discuţiile pe legea salarizării unitare.
Articol de Cristina Ghioca, 19 Octombrie 2010, 17:14
Sindicaliştii din Educaţie şi ministrul Muncii, Ioan Botiş, au reluat marţi discuţiile despre Legea salarizării unitare, însă deocamdată, nu au ajuns la nici un rezultat concret.
După încheierea negocierilor, liderul Alma Mater, Anton Hadăr, a declarat:
"Ni s-a promis că vom avea o creştere stimulatoare în ceea ce priveşte intrarea în sistem. Acest lucru îl vom vedea joi. Am discutat unele repoziţionări şi sperăm că acestea se vor realiza. Protestele rămân. Până nu vedem rezultatele, nu putem să ne oprim. Toate confederaţiile vor participa pe 27 la protestul naţional."
Cadrele didactice afiliate federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ pichetează au pichetat şi marţi Ministerul Educaţiei.
Protestatarii susţin că în noua grilă de salarizare din sistem bugetar, dascălii se regăsesc la cel mai jos nivel faţă de toate celelalte categorii bugetare.
Potrivit redactorului nostru, Cristina Iliescu, sunt prevăzute pichetări la sediul Ministerului până sâmbătă.
Ministrul Muncii, Ioan Botiş, a anunţat, după negocierile de luni, că forma finală a Legii salarizării unitare a bugetarilor va fi gata joi, 20 octombrie.
Nemulţumiţi de nivelul salariilor profesorii au protestat şi luni, în faţa Ministerului Educaţiei.
Ministrul a precizat că nu poate fi luată o decizie în ceea ce priveşte coeficienţii din grila de salarizare, pentru că încă se mai fac simulări.
"Deocamdată facem câteva simulări. Am acceptat unele discuţii pe coeficienţi şi, după ce vom avea practic rezultatele finale, vom anunţa care sunt aceste rezultate", a spus Botiş.
Preşedintele sindicatului Alma Mater, Anton Hadăr, susţine însă că educaţia este poziţionată prea jos în grila de salarizare.