Moţiunea simplă "CFR Marfă-Cronica unei alte privatizări eşuate", dezbătută în Parlament
Deputaţii dezbat, luni, în plen, moţiunea simplă "CFR Marfă:Cronica unei alte privatizări eşuate", iniţiată de 72 de deputaţi ai PDL şi PP-DD. Site-ul politicaromaneasca.ro transmite LIVE-VIDEO dezbaterea din plen de la ora 16.00.
Articol de Ioana Tănase, 28 Octombrie 2013, 08:27
Semnatarii documentului solicită Guvernului asumarea unei strategii pe zece ani în domeniul feroviar.
Fostul ministru al transporturilor, vicepreşedintele PDL, Alexandru Nazare, declara săptămâna trecută că desfăşurarea întregului proces de privatizare al CFR Marfă decredibilizează statul român şi afectează negativ viitoarea încercare de privatizare.
Mai mult, Alexandru Nazare afirma că este inadmisibil că, după atâta tevatură, Ministerul returnează banii cu o "seninătate de nedescris" şi operatorul privat nu are nimic de suferit, în schimb, statul pierde bani şi credibilitate.
"Ministerul Transporturilor şi Guvernul USL nu face decât să îşi asume vina pentru eşecul acestei privatizări. Se vede, astfel, că acele condiţii suspensive care au fost cuprinse în strategia de privatizare, preluate în contractul de privatizare semnat, au făcut de aşa natură încât operatorul privat ajuns până la finalul procedurii GFR să nu aibă nimic de suferit în cazul eşecului privatizării. În schimb, statul are foarte multe de suferit: pierde bani, pierde credibilitate şi compromite de fapt un viitor demers în privinţa acestei privatizări", spunea pe 22 octombrie, Alexandru Nazare.
El a arătat că este inadmisibil că nimeni nu este tras la răspundere pentru eşecul acestei privatizări.
"Mi se pare inadmisibil după toată tevatura făcută în acest caz să asistăm la un act cum am asistat astăzi, în care, cu o seninătate de nedescris, Ministerul Transporturilor returnează aceşti bani. Mi se pare inadmisibil când vedem că se întâmplă acest lucru, că totuşi nimeni nu este tras la răspundere", a declarat democrat-liberalul.
Nazare i-a cerut premierului Victor Ponta să dispună o anchetă a Corpului de control, pentru a stabili cauzele şi responsabilii eşecului privatizării.
La rândul său, purtătorul de cuvânt al PDL, Adriana Săftoiu, preciza că democrat-liberalii aşteaptă răspuns la trei întrebări: ce se va întâmpla cu cei 11.000 de angajaţi ai CFR Marfă, cine îşi asumă răspunderea pentru hotărârea de guvern care ar fi dus la eşuarea privatizării şi când va fi reluat procesul de privatizare.
Ea a cerut şi demisia de onoare a ministrului transporturilor, Ramona Mănescu.