Ministrul Transporturilor: Nu voi tolera nicio întârziere nejustificată din partea constructorilor
Constructorii de autostrăzi trebuie să fie mai responsabili şi să respecte condiţiile de calitate pentru lucrările efectuate, susţine ministrul transporturilor, Lucian Şova.
Articol de Radiojurnal, 14 Februarie 2018, 07:40
Pentru creşterea vitezei de derulare a marilor proiecte, de luna viitoare, un comitet interministerial se va ocupa de achiziţiile publice şi de obţinerea avizelor de mediu şi a autorizaţiilor de construire.
Într-o dezbatere, ministrul a avertizat, ieri, că nu va mai tolera nicio întârziere nejustificată din partea antreprenorilor.
"Nu cred că este vreo mulţumire nici pentru cetățeni, nici pentru parlamentari, nici pentru minister să deschidem şantiere pe care după aceea nu le mai putem recepţiona. Compania scoate nişte contracte. Ziceţi toţii că sunt rele. Eu o să vă cred că sunt rele, atunci când vom avea primul contract scos la care nu se va prezenta niciun oferatnt. Asta înseamnă responsabilitate, după părerea mea, şi de o parte, şi de alta, fără să fiu ipocrit. Vă înţeleg interesele comerciale care trebuie să guverneze orice activitate generatoare de profit, însă nu voi tolera niciun fel de compromisuri, indiferent de consecinţe", a spus Lucian Şova.
De cealaltă parte, constructorii au explicat că multe probleme care generează întârzieri sunt cauzate de studiile de fezabilitate învechite sau de unele clauze contractuale privind suplimentarea valorii contractului.
"Am tratat efectul: nu mai avem costuri suplimentare. Bineînţeles că acele costuri se regăsesc în revendicări. Cin ede aici şi-a zugrăvit un apartament sau construit o casă, şi-a bugetat aceste costuri şi s-a încadrat fix la buget şi nu a uitat absolut nimic, şi nu a avut nevoie de diverse şi neprevăzute? Este absolut normal într-un proiect major să apară situaţii imprevizibile. Cuvântul acesta de imprevizibil privind majorarea valorii contractelor, precum şi decontarea unor lucrări efectiv suplimentare, apărute ca urmare a evoluţiei în teren, a devenit aşa, o fobie. Un contract care merge pe principiul: "Acesta sunt problemele, eu doar tai dreptul antreprenorului sau părţii adverse de a-şi recupera o parte din aceste riscuri şi costuri, nu pare să fie soluţia pe termen lung", a susținut Lauran Fabian Geiger, reprezentantul unui constructor cu 350 de angajaţi.