Master Planul General de Transport, în dezbatere publică
Documentul strategic pe baza căruia România poate primi finanţare europeană pentru marile proiecte de infrastructură este pus, de astăzi, în dezbatere publică.
Articol de Radio România, 01 Octombrie 2014, 08:52
Master Planul General de Transport prevede, în esenţă, realizarea a peste 650 de kilometri de autostrăzi şi a 2.200 de kilometri de drumuri expres, cu contribuţie financiară din partea Uniunii Europene.
Premierul Victor Ponta a declarat că Master Planul se referă la fondurile de coeziune.
"Master Planul de Transport este făcut de o companie internaţională, cred că e cea mai mare din lume, AECOM, şi se referă la ceea ce putem finanţa din fonduri de coeziune puse la dispoziţie de Uniunea Europeană. Restul lucrurilor, cum ar fi Autostrada Transilvania, se finanţează din bugetul naţional, în mod special din acea acciză suplimentară. Banii au fost negociaţi de către domnul preşedinte Băsescu, atât am obţinut, atât avem. Restul, tot ceea ce facem în plus facem din bugetul naţional", a spus Ponta.
În document se propune, între altele, transformarea Autostrăzii Sibiu-Piteşti în drum expres, reabilitarea rutelor feroviare de la Bucureşti către Iaşi şi, respectiv, graniţa cu Ungaria, precum şi continuarea lucrărilor la Canalul Bucureşti-Dunăre.