Linia maritimă Constanța-Pendik, funcționabilă din vară
Miniştrii transporturilor din România, Anca Boagiu, şi Turcia, Binali Yildirim, au făcut, vineri, o vizită în portul Constanţa, după ce, joi, s-a semnat la Bucureşti protocolul privind cooperarea între porturile Constanţa şi Pendik.
Articol de Alina Dobrinescu, 18 Februarie 2011, 15:40
Ministrul transporturilor, Anca Boagiu a declarat că în această vară, din portul Constanţa va circula un ferry-boat pentru mărfuri către Turcia.
Linia de ferry-boat marfă leagă România şi Turcia de Ucraina, Moldova, Polonia, Rusia, Austria şi Cehia.
Anca Boagiu a declarat că protocolul de colaborare ratificat între Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) şi Portul Pendik (regiunea Istanbul), constitue o componentă importantă a creşterii tranzitului maritim, deschizând oportunităţi transportului de călători şi marfă între România şi Republica Turcia, precum şi între Europa, Asia şi Orientul Apropiat.
”Timp de două zile, împreună cu colegul meu turc, am reuşit să punem bazele relansării unui mai vechi proiect ce vizează creşterea tranzitului de mărfuri între cele două ţări, a transportului de pasageri, schimbul de experienţă în domeniul planificării strategice a dezvoltării portuare, minimizarea timpului necesar pentru procedurile şi operaţiunile legate de diferitele tipuri de marfă. Cât despre relansarea curselor cu nave Ro-Ro şi ferry-boat, despre ratificarea acestui protocol, eu nu înţeleg de ce nu s-a făcut până acum având în vedere că studiile tehnice erau pregătite deja”, a declarat Anca Boagiu.
Anca Boagiu a ţinut să precizeze că România are un mare avantaj, având în vedere că a devenit de curând coordonator al Strategiei Dunării pe partea de căi navigabile, ceea ce explică şi necesitatea unificării strategiilor atât pe Dunăre, cât şi la Marea Neagră.
”Preocuparea noastră este, în acest moment, să unificăm strategiile de dezvoltare pentru Dunăre şi Marea Neagră şi să creăm conexiuni cu Portul Rotterdam, utilizând Canalul Dunăre-Marea Neagră, astfel încât creşterea volumului de mărfuri să situeze Portul Constanţa pe locul al doilea în Europa, ca volum de mărfuri tranzitate”, a mai adăugat ministrul transporturilor
Conform protocolului, părţile vor promova cooperarea în domenii precum transporturi de mărfuri generale, transportul de pasageri, schimbul de experienţă în domeniul planificării strategice a dezvoltării portuare, minimizarea timpului necesar pentru procedurile şi operaţiunile legate de diferitele tipuri de marfă.